۱۵۰ میلیون کاربر در یک پیام رسان ایرانی!

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۰۰:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۴۰۶۷
۱۵۰ میلیون کاربر در یک پیام رسان ایرانی!
شاید برای شما جالب باشد که بدانید به زودی رکورد 150 میلیون کاربر ایرانی و بین‌المللی توسط یک پیام‌رسان ایرانی شکسته می‌شود!

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ نقطۀ آرمانی برای هر کسب و کاری جهانی شدن است، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند، البته همواره برخی افراد که خود را کارشناس می‌پندارند، محدود بودن گسترۀ سرزمینی کاربران سکوهای ایرانی به جغرافیای ایران را یکی از دلایل جذابیت کمتر سکوهای ملی نسبت به سرویس‌های خارجی مطرح می‌کردند و اعتقاد داشتند به همین دلیل باید بهای کمتری به سکوهای داخلی نسبت به سرویس‌های بین‌المللی غالباً آمریکایی داد.

نقطۀ مقابل این دسته، کارشناسان و متخصصان نخبۀ ایرانی قرار داشتند که گسترۀ بین‌المللی فقط محدود به کشورهای اروپایی و آمریکایی نمی‌دانند و گسترش جغرافیایی نرم‌افزار خود در خارج از مرزها را در هرجهت جغرافیایی بدون وابستگی به جریان غالب غرب‌گرای رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کردند، تمرکز عده‌ای به قارۀ اروپا و آمریکا در حالی انجام می‌شود که بیشترین ساکنین کرۀ زمین در نیم‌کرۀ شرقی و غرب آسیا قرار دارند و توجه به این ظرفیت می‌تواند که آیندۀ هر کسب و کاری را تضمین کند.

نکته‌ای که ظاهراً مدیران سرویس‌های ایرانی نیز به آن پی برده‌اند و حالا باید منتظر ماند تا طی روزهای آینده به طور رسمی از نخستین کنسرسیوم پیام‌رسان‌های اجتماعی بین‌المللی با مشارکت سکوهای فعال در حوزۀ اوراسیا، روسیه و ایران رونمایی شود، این فعالیت جهانی که توأمان با رعایت استانداردهای بین‌المللی مختلف از جمله مقررات حوزۀ اتحادیۀ اروپا جهت فعالیت پیام‌رسان‌های اجتماعی انجام می‌شود، سرویس‌های ایرانی را کاملاً وارد فاز بین‌المللی می‌کند و می‌توان انتظار داشت که جوانان نخبۀ ایرانی به زودی انحصار سکوهای غالباً آمریکایی را بشکنند و کاربران نیم‌کرۀ شرقی زمین و غرب آسیا امکان استفاده از دانش آن‌ها را پیدا کنند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مردادماه گذشته در سفری کاری همراه با یک هیأت دانش‌بنیان از کسب‌وکارهای حوزۀ فناوری دیجیتال ایرانی به کشور روسیه سفر کرده بود تا زمینه‌های موجود برای همکاری‌های دوجانبۀ بخش خصوصی دو کشور در حضور مقامات دولتی آن‌ها بررسی شود.

مهدی انجیدنی مدیرعامل شرکت فناوری توسعۀ سامان در همان مقطع خبر از اتحاد استراتژیک مجموعۀ تحت مدیریت خود با نشان تجاری «گپ» با پیام‌رسان روسی فی‌کنتاکه به عنوان محبوب‌ترین سکوی مردم روسیه با بیش از 90 میلیون کاربر در زمین‌های فنی و نرم‌افزاری داده بود.

وی روز گذشته در پی همان خبر دوماه قبل اعلام کرد که در پی همکاری‌های انجام شده به زودی ارتباط سه جانبه میان کاربران پیام‌رسان‌های گپ (بیش از 7میلیون کاربر) ، اوکی (بالغ بر 60میلیون نصب) و فی کنتاکته (دارای بیش از 90 میلیون کاربر) برقرار می‌شود تا کاربران این سه سکو که ساکن گسترۀ جغرافیایی کشورهای حوزۀ اوراسیا، ایران و روسیه هستند با نصب هریک از آن‌ها امکان برقراری ارتباط در گسترۀ بین‌المللی با یکدیگر را دارند.

براساس اعلام انجیدنی ظرفیت‌های فنی این همکاری توسط جوانان نخبۀ مجموعۀ فناوری توسعۀ سامان تحت مدیریت وی اجرا شده است، البته وی در گفتگو با برنا اعلام کرد که این برنامه توسعۀ بین‌المللی و برقرار ارتباط جهانی میان کاربران پیام‌رسان ایرانی گپ با سکوهای خارجی محدود به فی‌کنتاکه و اوکی نخواهد ماند و این شرکت به زودی خبرهای هیجان انگیزتری از توسعۀ اینگونه ارتباطات منتشر خواهد کرد.

وی همچنین در اظهارات خود تأکید کرد: فاز آزمایشی ایجاد اتصال متقابل بین پیام‌رسان گپ و بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های روسیه و اوراسیا با موفقیت، عملیاتی شد به‌زودی کاربران سه پیام‌رسان گپ و ok و VK می‌توانند به یکدیگر پیام ارسال کنند و حتی به یکدیگر تماس صوتی و تصویری بگیرند.

بر اساس اعلام مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ معماری و پیاده سازی MXP (مرکز تبادل پیام) توسط تیم فنی گپ و در ایران انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما