چالش‌های حوزه‌های آب و محیط‌زیست با مشارکت دانش‌بنیان‌ها حل می‌شود

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۷۱۰
چالش‌های حوزه‌های آب و محیط‌زیست با مشارکت دانش‌بنیان‌ها حل می‌شود
در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و آبفای قزوین با ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری، سازوکار نفوذ فناوری‌های دانش‌بنیان در حل چالش‌های استان قزوین بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و آبفای قزوین با ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری، طی نشستی در محل استانداری قزوین، سازوکار اجرایی شدن این تفاهم‌نامه و روند بررسی چالش‌ها و نفوذ فناوری‌های جدید موردبررسی قرار گرفت.

در این نشست داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، مروری بر موضوع تفاهم‌نامه و تعهدات طرفین در این همکاری داشت و نمونه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه آب و فاضلاب با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ارائه داد.

نادر قلی ابراهیمی مشاور معاون علمی و فناوری در امور آب و دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست، این تفاهم‌نامه و پیگیری مسئولین استانی برای تسریع در اجرایی کردن مفاد آن را نشانگر عزم این استان در تحقق شعار سال دانست و ضمن ارائه مهم‌ترین اقدامات حمایت‌شده ستاد و معرفی موضوعات اولویت‌دار، سازوکارهای مشارکت معاونت در اجرای طرح‌های فناورانه را تشریح کرد.

وی افزود: در اولین فرصت، جلسه کارگروه مشترک راهبردی با حضور نمایندگان معرفی‌شده طرفین برگزار شود تا چالش‌های احصا شده استان در این کارگروه اولویت‌بندی شده و برای حل این چالش‌های اولویت‌دار برنامه‌ریزی شود.

مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و تسریع در پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه دانست و از نماینده تمامی دستگاه‌های استان درخواست کرد حداکثر طی یک هفته تمامی چالش‌های مهم خود را به استانداری منعکس کنند تا از طریق سازوکار پیش‌بینی‌شده، برای رسوخ فناوری‌های نو و حل این چالش‌ها برنامه‌ریزی شود.

همچنین علی اصغر قانع، دبیر کارگروه تجاری‌سازی ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری نیز جزئیات فنی برخی از طرح‌های فناورانه مورد حمایت ستاد ازجمله نانوحباب، سامانه حذف بو، پکیج تصفیه قابل‌حمل و سامانه‌های نمک‌زدایی و حذف نیترات الکترودیالیز را برای شناخت بیشتر مدعوین از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه داد.

نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پارک علم و فناوری استان، شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی و شرکت مهندسی آب و فاضلاب ازجمله مسئولین حاضر در این جلسه بودند و در قسمت پایانی نشست هرکدام از این سازمان‌ها به‌اختصار برخی از طرح‌های اجراشده و نیازمندی‌ها خود را عنوان کردند

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز