ایجاد زیرساخت فکری و روانی برای پیشرفت ظرفیت‌های نخبگانی ضروری است

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۷۳۵
ایجاد زیرساخت فکری و روانی برای پیشرفت ظرفیت‌های نخبگانی ضروری است
فاطمی با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور در استان یزد، این امر را اقدامی ارزشمندی در راستای ایجاد زیرساخت فکری و روانی برای پیشرفت ظرفیت‌های نخبگانی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دومین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان یزد به ریاست استاندار یزد و پیرامون تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور استان، تکریم مفاخر و سرآمدان استان در حوزه‌های مختلف، نقش نخبگان در سند توسعه یزد نوین و احداث ساختمان برج فناوری نخبگان برگزار شد.

در این نشست، مهران فاطمی؛ استاندار یزد با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور در استان یزد، آن را اقدام ارزشمندی در راستای حمایت از مستعدان و ایجاد زیرساخت فکری و روانی لازم برای پیشرفت مستعدان و ظرفیت‌های نخبگانی دانست.

وی با اشاره به اهمیت نخبه‌پروری از منظر اسلام، افزود: با توجه به نگاه ویژه مردم استان به نذر و وقف، می‌توان بخشی از نیازهای موجود در فضای نخبگانی خاصه نخبه‌پروری را از بستر نذر و وقف علمی تامین کرد.

استاندار یزد به ضرورت تکریم الگوها و سرآمدان حوزه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا ظرف مدت یک ماه، کمیته‌ای در سطح بنیاد نخبگان استان تشکیل و چهره‌های یزدی شاخص کارآمد و تاثیرگذار در سطح بین‌المللی شناسایی و در سطح جامعه معرفی شوند.

وی همچنین خواستار تسریع در احداث ساختمان برج فناوری نخبگان استان نیز شد.

در این نشست ضمن تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران یزدی داخل و خارج کشور برای تشکیل مجمع خیران حامی نخبگان، مقرر شد، بنیاد نخبگان استان کمیته‌های نخبگانی برای تحلیل و پایش سند توسعه یزد نوین تشکیل داده و نتایج بررسی‌ها را به استانداری ارائه کند. انجام فاز صفر پروژه برج فناوری نخبگان و ارائه تحقیقات نهایی به شورا برای احداث این برج از دیگر مصوبات نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز