بهره‌وری در زنجیره مدیریت پسماند افزایش می‌یابد

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۲۲:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۰۹۷
بهره‌وری در زنجیره مدیریت پسماند افزایش می‌یابد
مدیریت پسماند به‌منظور افزایش بهره‌وری از موضوعاتی است که با کمک دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ مدیریت پسماند موضوعی است که به دنبال پیشرفت زندگی اجتماعی انسان‌ها و افزایش تعاملات با محیط‌زیست شکل گرفت. ﻣﺤﻴﻂ‌‌ﺯﻳﺴﺖ مجموعه‌ای ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭگ ﻭ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ محسوب می‌شود ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺗﺪﺭﻳﺠﻲ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﺍﺟزﺍﻱ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺳﻄﺢ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ که در نتیجه ﺩﺭ فعالیت‌های ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﺄﺛﻴﺮگذار است.

امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود و مدیریت پسماند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع بشری مطرح است. افزایش روزافزون حجم پسماندها از یک‌سو و تنوع و گوناگونی آن‌ها از سویی دیگر بر پیچیدگی شرایط و نحوه جمع‌آوری و دفع آن‌ها می‌افزاید.

در قانون جهش تولید دانش‌بنیان پیگیری و انجام موضوعات مختلف و مهمی از قبیل مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفته، در این قانون با کمک دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها که رکن‌های اصلی این قانون هستند، می‌توان زیست‌بوم نوآوری و فناوری را در کشور توسعه داد.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌منظور افزایش بهره‌وری زنجیره مدیریت پسماند مکلف هستند بسترهای لازم جهت استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کلیه بخش‌های زنجیره مدیریت پسماند از تفکیک از مبدأ تا پردازش و تصفیه میانی، بازیافت یا تبادل به مواد با ارزش‌افزوده بالاتر، دفن بهداشتی و تولید انرژی از زباله را از طریق شهرداری‌ها فراهم آورند و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به ایجاد شتاب‌دهنده فناوری‌های مدیریت پسماند در شهر منتخب اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز