خبر خوش برای بیماران؛ داروی خاص از لیست تحریم‌ها خارج شد

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۰۵:۲۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۵۸۵
خبر خوش برای بیماران؛ داروی خاص از لیست تحریم‌ها خارج شد
دانشمندان جوان نخبه ایرانی موفق به بومی سازی یک داروی استراتزیک شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ تحریم اقدام ظالمانه‌ای است که همواره در طول تاریخ برخی قدرت‌ها با کمک متحدان خود علیه کشورهای مستقل انجام می‌دهند، گاهی مانع ورود گندم و آذوقه می‌شوند، برخی مواقع هم آب بر روی دیگری می‌بندند اما یکی از بی‌رحمانه‌ترین نوع تحریم‌ها، ممانعت از‌ وارد شدن دارو به کشور دیگر است، کاری که آمریکا علیه ایران انجام می‌دهد، آن‌ها سال‌ها است که مردم ایران را در محاصره اقتصادی قرار داده‌اند تا مقاومتشان را بشکنند، سپس کشور آن‌ها را نابود کنند.

بیماران پروانه‌ای در این میان به دلیل نیار مبرم به چسب زخم‌های مخصوص آسیب‌های زیادی را متحمل شدند اما امروز خبر امیدوارکننده‌ای منتشر شد، مبنی بر اینکه شرکتی دانش‌بنیان از اصفهان بالاخره موفق به تولید این دارو به صورت بومی شدند.

سیدمحمد موسوی خطاط، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانوفناور آلا در خصوص این زخم‌پوش‌ها اظهار کرد: در لایه‌های این زخم‌پوش از تکنولوژی منحصربه فردی استفاده شده که نظیر آن تاکنون در ایران مشاهده نشده و خاصیت آنتی باکتریال آن برپایه نانوتکنولوژی است.

موسوی خطاط گفت: اقتصادی که بر پایه دانش‌بنیان قرار گیرد، کشور‌های دیگر را وابسته خود می‌کند، زیرا در حال حاضر گران‌ترین کالا‌هایی که در سطح جهان به فروش می‌رسد دانش فنی است.

مدیر عامل این شرکت فناور در اصفهان با بیان اینکه برای تحقق این شعار نیاز به نگاه فرآیندی به مسئله دانش‌بنیان داریم، خاطر نشان کرد: در واقع تسهیل در سازوکار‌ها و اخذ مجوز‌ها پیش‌نیاز ارتقا تولید دانش‌بنیان است و نظارت بر دستگاه‌های متولی مهم‌تر از بحث اجرا در شکل‌گیری دانش بنیان‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
مگه تحریم بود؟! دست یه عده بود و هست که به صورت انحصاری میارن و هر قیمتی بخوان توی بازار سیاه میدن.
بنيامين
|
-
|
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
خدا حفظتون کنه ممنونم... ایران سربلند و سرافراز باشی به حق آقا رسول الله .
ساسان
|
-
|
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
ماشاالله به این بزرگواران که خدا درد و بلاشونو بندازه رو سر مسئولین رژیم امریکا.
احسنت باید دست این عزیزان رو بوسید.
محمود
|
-
|
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
دمتون. گرم .دانشجویان.. کشورم. جمهوری.اسلامی.ایران.. .بر. چشم .بد .لعنت .بشمار بر دین. ایین. محمدصلوات.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز