شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به چتر حمایتی فرادستگاهی نیاز دارند

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۴۸۸
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به چتر حمایتی فرادستگاهی نیاز دارند
یک نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت تامین سرمایه شرکت‌های خلاق گفت: باید راهکاری ملی برای تامین سرمایه این شرکت‌ها به صورت ویژه اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم از حوزه انتخابیه مرند و جلفا در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گفت: رهبر فرزانه انقلاب همواره در سخنرانی‌های خود بر روی اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از صنایع نرم و خلاق تاکید بسیاری دارند. ما نیز در مجلس بر اساس نقشه راهی که تدوین شده است، تلاش کرده‌ایم که توان تقنینی و ابزار نظارتی مجلس را به کار ببریم تا مسیر جوانان خلاق و فناور کشور کمی هموارتر شود.

وی افزود: طرح‌های قانونی خوبی نیز در مجلس تصویب شده است، معانت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این سال‌ها کارهای بسیار خوبی انجام داده است. با این همه ظرفیت‌های کشور و استعداد و توانایی‌های جوانان ما بسیار بیش از اینها است. یکی از چالش‌ها، بحث تامین سرمایه است. شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها نمی‌توانند شرایط سختی که بانک‌ها به صورت سنتی پیش پای آنها قرار می‌دهند را برآورده سازند. از این رو لازم است تا روش تامین سرمایه برای این شرکت‌ها بیش از گذشته تسهیل شود.

پاشایی بهرام، ضمن مهم ارزیابی کردن توسعه صنایع نرم و خلاق، بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور که به اندازه کافی به آن توجه نشده است، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها به صورت گسترده در مناطق آزاد است. این مناطق ظرفیت‌های دارند که می‌تواند یک حباب حمایتی برای این شرکت‌ها ایجاد کند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه بنده، که منطقه آزاد ارس در آن قرار دارد، یک زمینه بسیار مساعد برای حضور شرکت‌های خلاق وجود دارد. منطقه آزاد ارس، یک منطقه پویا و صنعتی است که می‌تواند به هاب گردشگری در آن ناحیه از کشور تبدیل شود. ما آمادگی داریم تا شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناوری که جدیت لازم برای حضور و خدمت را دارند مورد حمایت بی‌شائبه قرار دهیم. بی‌شک به عنوان نماینده مردم در چهارچوب قانون از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نخواهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز