تحول دانش‌بنیان در دستور کار استان قزوین است

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۶۷۴
تحول دانش‌بنیان در دستور کار استان قزوین است
اولین نشست از سلسله نشست‌های «قزوین در مسیر تحول دانش‌بنیان» با محوریت آینده آب در استان قزوین با همکاری بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین نشست از سلسله نشست‌های «قزوین در مسیر تحول دانش‌بنیان» با محوریت آینده آب در استان قزوین با همکاری بنیاد نخبگان استان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حمید سینی‌ساز؛ عضو سازمان همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: راه‌اندازی صنایع و توسعه شهرک‌های صنعتی افراد را مجبور به مهاجرت به شهرها و اسکان در نزدیکی صنایع کرده‌ است. جمعیت کثیری که امروزه در شهرها ساکن‌اند، نتیجه مهاجرانی‌ست که از روستاها و شهرهای کوچک در پی کار به شهرها مهاجرت کرده‌اند بدون آنکه زیرساخت لازم برای حضور آنها ایجاد شده باشد و حضور آنها مصارف آب را چند برابر کرده است.

در ادامه، میثم پیله‌فروش؛ معاون اقتصادی استانداری قزوین نیز اظهار کرد: دولت سیزدهم در نخستین روزهای کاری خود از سند تحول دولت مردمی رونمایی کرد و آن را مرجعی برای فعالیت‌های نهادهای دولتی و خصوصی کشور قرار داد و به پیوست آن برای هر یک از استان‌های کشور اهرمی تحولی در نظر گرفت و در این میان سهم استان قزوین "تحول دانش‌بنیان‌" بود.

وی افزود: این انتخاب از عملکرد درخشان دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، بنیاد نخبگان، پارک‌ها و مراکز علم و فناوری در استان خبر می‌دهد. بر همین اساس تحول دانش‌بنیان در دستور کار استان قرار گرفته و طی ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی در مسئله آب در حال وقوع است.

پیله‌فروش اضافه کرد: در مدیریت اقتصادی استان طی یک سال گذشته هیچ صنعت آب‌بری در قزوین مستقر نشده است و سقف ۲۵ متر مکعب به متقاضیان صنایع و گردشگری اختصاص یافته است. بر اساس آمایش میدانی بالغ بر ۸۰ درصد از مصرف آب استان در حوزه کشاورزی است..

بیژن نظری؛ رئیس دانشکده آب و کشاورزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی نیز بیان داشت: آب سرمایه ملی است و همه در برابر آن مسئول هستیم و در این میان تفاوتی بین دانشجو، مسئول، کشاورز، صنعتگر، باغدار و مردم عادی وجود ندارد و همه در حفظ آن سهیم هستیم..

وی یادآور شد: اقتصاد کم آب‌بر، کشاورزی کم‌ آب‌‎بر، صنایع کم آب‌بر بسیار حائز اهمیت است. در تایید و ارزیابی هر طرح و پروژه‌ای باید کم آب‌بر بودن آن در اولویت توجه قرار گیرد و در این خصوص باید به دانش و فناوری مجهز باشیم و مدیریت نرم‌افزاری در این قضیه بسیار حائز اهمیت است. کشاورزان با رویکرد دانش‌بنیانی می‌توانند به سود قابل قبولی برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز