سومین دوره رقابت علمی کنز از محققان و دانشمندان جهان اسلام میزبانی می‌کند

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۱۴۰
سومین دوره رقابت علمی کنز از محققان و دانشمندان جهان اسلام میزبانی می‌کند
سومین دوره راقبت علمی کنز با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام و با هدف توسعه علمی این کشورها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ رقابتی که در 6 محور «برق، الکترونیک و رباتیک»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی»، «آب، انرژی و محیط زیست»، «سلامت و تجهیزات پزشکی»، «کشاورزی و صنایع غذایی» و «معدن و صنایع معدنی» طراحی شده است و در جستجوی یافتن بهترین راهکارهای علمی و فناوری برای حل مسائلی است که جهان اسلام در آن با مشکل روبرو است و می‌توان از طریق تبادل ایده میان نخبگان جوان جهان اسلام که دارای انگیزه و توانایی کافی هستند، گامی برای حل این مسائل برداشت.

بنیاد علم و فناوری مصطفی پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان طراحی این مسابقه اهدافی چون گسترش همکاری، هم‌‌افزایی و هم‌‌گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین بسترسازی رشد و شبکه‌سازی جوانان دانشمند جهان اسلام، اقدام به برگزاری سومین دوره از این رقابت کرده است.

یافتن راه حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های فعلی جوامع بشری، استفاده از شخصیت‌ها و ظرفیت متخصصان برای توسعه علم و فن آوری و تأمین نیازهای صنایع مختلف، سوق نخبگان جوان برای طراحی و اجرای پروژه‌های علمی با کیفیت بالاتر و در کمیت بیشتر، زمینه‌سازی تعامل بیشتر محققان، فن‌آوران و سرمایه‌گذاران جهت پیشرفت علم و فناوری و ایجاد یک گنجینه ارزشمند از آثار با جمع‌آوری دستاوردهای شرکت‌کنندگان مهم‌ترین اهدافی است که این رویداد دنبال می کند.

محققان جوان از سراسر جهان می‌توانند تا 15 آذرماه 1401 با ارسال یک ویدئو 3 تا 5 دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند.

در مرحله بعد متخصصان حوزه­های مرتبط با محورهای رقابت اقدام به بررسی و غربالگری طرح­های دریافتی خواهند کرد و در هر حوزه طرح­های منتخب جهت راهیابی به مرحله داوری انتخاب خواهند شد. سپس گروه‌های داوری متشکل از اساتید دانشگاه و سرآمدان علمی و فناوری هر حوزه، فیلم‌های منتخب را بررسی و از میان آن‌ها 4 طرح و راه حل برتر در هریک از حوزه‌ها و در مجموع 24 راه حل برتر را انتخاب می‌کنند. نهایتا با داوری نهایی در روز اختتامیه رقابت، همزمان با نمایشگاه اینوتکس در 22 اردیبهشت ماه 1402، نفرات برتر هریک از حوزه‌ها انتخاب شده و هدایای نفیسی به هریک از آنها اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز