ایجاد شبکه علمی کشوری در بستر داخلی و امن کلید خورد

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۲۰:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۳۲۲
ایجاد شبکه علمی کشوری در بستر داخلی و امن کلید خورد
ایجاد و فعال‌سازی شبکه علمی کشور مشتمل بر شبکه ارتباطی علمی کشور که بر بستر زیرساخت ملی باشد موضوعی مهم محسوب می‌شود که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به یک ضرورت بدل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ در عصر حاضر، شبکه‌سازی عامل مهمی برای ارائه خدمات یکپارچه است، یکی از بنیادی‌ترین نیازهای جامعه علمی و به‌ویژه دانشجویان را می‌توان دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی عنوان کرد. برای تحقق چنین هدفی وجود شبکه‌ای پرسرعت و امن ضرورت دارد.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان آمده وزارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف‌اند نسبت به ایجاد و فعال‌سازی شبکه علمی کشور مشتمل بر شبکه ارتباطی علمی کشور که بر بستر زیرساخت ملی شکل می‌گیرد و ارتباط بخش‌های علمی، محققان و دانشجویان را در یک بستر داخلی و امن فراهم می‌کند، اقدام کند.

مفاد تصویب شده در این قانون، باعث توسعه بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری از حوزه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌شود.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان بسیاری از قوانین پایه‌ای کشور را تغییر می‌دهد و یک جهت‌گیری مناسب برای سال‌های آینده است و می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را مرتفع کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز