خوانش انرژی مصرفی کنتورها را محصولی ایران‌ساخت سرعت بخشید

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۷۳۱
خوانش انرژی مصرفی کنتورها را محصولی ایران‌ساخت سرعت بخشید
با تجمیع خوانش کنتورهای آب برق و گاز نیاز کم‌تری به منابع انسانی و مالی وجود دارد و اتلاف وقت کمتری نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ مرتضی مقصودی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرایه چین مهر آذر با اشاره به اجرای خوانش کنتورهای مصرفی مشترکان به صورت هوشمند گفت: برای سال‌ها شرکت های آب، برق و گاز، مأمورانی را برای یاداشت برداری از کنتورهای نصب شده در منازل اعزام می کردند. در این فرایند بعضاً امکان بروز خطاهای انسانی قابل توجهی وجود داشت. این خطاها به تضیع حقوق عامه و اپراتور منجر می‌شد. همچنین باید تمامی این یادداشت‌ها در دفاتر خلاصه نویسی شود و حجم انبوهی اطلاعات با کارایی اندک تولید می‌شد.

تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار لازم، به تغییر این رویه زمان‌بر کمک کرد و در حال حاضر این شرکت چند استان مختلف کشور را تحت پوشش قرار داده است.

مامور قرائت کنتور با نصب یک نرم‌افزار روی گوشی خود و استفاده از ابزار لازم، کنتورخوانی را به سادگی انجام می‌دهد. اطلاعات از روی دستگاه به گوشی مامور قرائت منتقل می‌شود و بدون دخالت انسانی به صورت آنلاین به سرور مرکزی شرکت اپراتور منتقل می‌شود.

 

سرعت بیش‌تر و زمان کم‌تر

در این روش حجم بسیار بیشتری از اطلاعات در مقایسه با روش سنتی و قدیمی جمع آوری می‌شود. همچنین امکان تحلیل این داده‌ها فراهم شده است. مثلاً شرکت برق می‌تواند مشترکین کم مصرف یا پرمصرف را دسته بندی کند و در این زمینه طرح‌های تشویقی یا جریمه اصراف را اعمال کند.

این مجموعه دانش‌بنیان همچنین طرحی ارائه کرده است تا با نیروی انسانی بسیار کمتر، یک مامور قرائت با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار شرکت، هم‌زمان اطلاعات ادارات گاز، برق و آب را قرائت کند و برای هر سه کنتور تنها یک مامور و یک بار مراجعه کند، تا ضمن صرفه‌جویی در منابع، نیاز کمتری به مراجعه حضوری به درب منازل مصرف کننده باشد.

این فعال حوزه دانش‌بنیان بابیان این‌که در کشور ما فرایندهای سنتی خدمات‌دهی در دستگاه‌های مختلف کشور وجود دارد که سال‌ها است به همان روش قدیمی انجام می‌شود، عنوان کرد: این در حالی است که به کمک خلاقیت و فناوری می‌توان این‌ امور را با روش بهتری انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز