موانع موجود در فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری تسهیل می‌یابد

۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۴:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۰۹۹
موانع موجود در فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری تسهیل می‌یابد
در قانون جهش تولید دانش‌بنیان در نظر گرفته شده که با تدوین بسته‌ای موانع آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ قانون جهش تولید دانش‌بنیان نقطه آغاز تحول در دانش‌بنیان‌ها محسوب می‌شود، مفادی که در این قانون تصویب شده، به توسعه بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری از بخش‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک می‌کند.

در قانون جهش تولید دانش‌بنیان بسیاری از مسائل رایج فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری، از جمله مالیات، بیمه، معافیت‌ها، حضور در بازار سرمایه و... مورد توجه قرار گرفته است.

بر همین اساس در این قانون آمده شورای عالی موظف است نسبت به تدوین بسته رفع موانع آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری شامل احکام قانونی مورد نیاز برای تصویب در مجلس شورای اسلامی که منجر به رفع موانع انجام فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری وزارت می‌شود را ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه تهیه و جهت تصویب در مراجع ذی‌صلاح ارائه کند.

این قانون یک بسته متنوع و چندبعدی است که از حفظ و توسعه بازار و تامین مالی تا مسایل حقوقی و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین رفع موانع موجود در زیست‌بوم پژوهشی، فناوری و نوآوری را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز