انتشار انواع صکوک برای تأمین مالی طرح‌های فناورانه تسهیل می‌یابد

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۲۸۲
انتشار انواع صکوک برای تأمین مالی طرح‌های فناورانه تسهیل می‌یابد
فراهم کردن مقدمات انتشار انواع صکوک برای طرح‌های فناورانه از موضوعات مطرح شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی که طرح‌های فناورانه ارائه می‌کنند همگی بخش‌هایی از زیست‌بوم نوآوری و فناوری هستند که برای ادامه حرکت به روش‌های نوین تأمین مالی نیاز دارند.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان آمده به‌منظور تسهیل انتشار انواع صکوک برای تأمین مالی طرح‌های فناورانه،  موظف است ظرف حداکثر یک ماه نسبت به فراهم کردن مقدمات انتشار انواع صکوک برای طرح‌هایی که از سمت صندوق نوآوری و یا صندوق‌های پژوهش فناوری معرفی می‌شوند را به شرط ضمانت طرح‌های مذکور توسط صندوق یا صندوق‌های معرفی کننده اقدام کند.

صکوک اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه‌ی یکی از قراردادهای مورد تائید اسلام طراحی شده‌اند و دارندگان اوراق به‌صورت مشاع مالک یک یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها و منافع حاصل از آن هستند.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان که با حمایت و پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب آیین‌نامه‌های اجرایی مشترک با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مشترک، اجرایی می‌شود در نظر دارد بسیاری از مسائل رایج فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری، از جمله مالیات، بیمه، معافیت‌ها، حضور در بازار سرمایه و... که پیش‌تر تبدیل به یک چالش شده بود را رفع کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز