سهم بازار های اپراتورهای همراه چقدر است

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ - ۲۲:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۷۱۵
سهم بازار های اپراتورهای همراه چقدر است
گزارش سهم بازار اپراتورهای ارتباطی کشور توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا شش ماهه نخست سالجاری ارائه و تنها همراه اول در نیمه نخست 1401 بدون ریزش سهم به کار خود ادامه داده است.

خبرگزاری برنا؛ جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بازار ارتباطات ثابت و سیار کشور صبح امروز منتشر شد که تحلیل سگمنت‌های آماری آن خالی از لطف نیست و با توجه به پیشرانی بخش حوزه سیار، پرداختی نسبت به شاخص‌های کلان آن خواهیم داشت تا جایگاه هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه کشور از منظر «بازار رقابتی» شفاف شود.

رگولاتور ارتباطی در این گزارش همچون دوره‌های پیشین، بازه زمانی سه ماهه مربوط به تابستان را گزارش کرده و از منظر شاخص‌های کلیدی چون «خطوط تلفن همراه»، «تعداد سایت‌های فیزیکی فعال اپراتورهای تلفن همراه»، «تعداد مشترکان روم شده در شبکه اپراتورها» و «وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌ها» به تحلیل وضعیت اپراتورها پرداخته است.

در این گزارش که به شکل غیرمستقیم خط کشی بر وضعیت عملکرد اپراتورها دارد، ضریب نفوذ تلفن همراه به حدود 170 درصد رسیده که حکایت از فعالسازی نزدیک به 144 میلیون شماره همراه دارد.

اپراتور اول تلفن همراه براساس این گزارش توانسته همچون سه ماهه نخست سالجاری با رشد 0.17 درصدی در زمینه فعالسازی خطوط تلفن همراه تا پایان شهریورماه 1401 به نسبت بهار امسال، به بیش از 76.8 میلیون مشترک فعال دست یابد.

اپراتور دوم تلفن همراه نیز در همین بازه زمانی با کاهش 0.26 درصدی در زمینه فعالسازی خطوط تلفن همراه، به حدود 61.2 میلیون مشترک فعال رسیده است؛ این تجربه ریزش در بهار سالجاری نسبت به زمستان 1400 نیز برای این اپراتور وجود داشت که اکنون تکرار شده است.

اپراتور سوم تلفن همراه اما با وجود رشد سهم بازاری که در بهار امسال به ثبت رسانده بود، در تابستان ریزشی شد و 0.08 درصد سهم بازار تا پایان شهریورماه 1401 از دست داد و نهایتا به 5.4 میلیون مشترک فعال دست یافت.

به این ترتیب لازم به ذکر است که سهم بازار «همراه اول» از حوزه ارتباطات سیار اکنون 53.51 درصد، سهم «ایرانسل» در حال حاضر 42.68 درصد و «رایتل» نیز در اشتراک‌های فعال 3.8 درصد است.

انتهای پیام/ 

نظر شما