اتحادیه اروپا دست از سر اپل بر نمی‌دارد

۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۲۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۵۵۶
اتحادیه اروپا دست از سر اپل بر نمی‌دارد
اتحادیه اروپا همچنان در حال جدال با اپل برای رعایت مقررات این اتحادیه در زمینه اپ استور و سایر محصولات این شرکت است با عملی شدن قانون بازارهای دیجیتال، اتحادیه اروپا اپل را به تغییر در نحوه عملکرد اپ استور، I Message و دیگر سرویس های خدماتی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ اپل با عملیاتی شدن قانون اتحادیه اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال دچار تغییر در روند ارائه محصولات و خدمات خواهد شد. طبق اطلاعات Android Authority، قانون اتحادیه اروپا حدود دو سال پیش به این کمیسیون ارسال شد. سپس مورد قبول پارلمان اروپا قرار گرفت. پس از گذشت ماهها اکنون این قانون وارد مرحله جدیدی شده و قرار است در تاریخ ۲ می ۲۰۲۳ اجرا شود.

این قانون با هدف افزایش رقابت در بازار فناوری تهیه شده است، می تواند برای غول های فناوری یک تغییر بزرگ محسوب شود. زیرا همه آنها موظف به اجرای استانداردهای این قانون خواهند بود. به عنوان مثال در صورت قرارگیری یک شرکت در دسته انحصارطلبان، مسئولان آن باید خدمات یا پلتفرم آن شرکت را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهند. به همین دلیل چنین قانونی بیش از همه روی اپل تاثیر میگذارد.

طبق تعریف این قانون از انحصارطلبان، به احتمال زیاد اپل نیز در این دسته قرار می‌گیرد. در اینصورت طبق این قانون می توان این شرکت را مجبور کرد تا عملکرد پلتفرم و نحوه ارائه خدمات خود را تغییر دهد. تیم کوک در مصاحبه ای در جواب اینکه ارتباط متنی بین اندروید و آیفون چگونه بهبود می یابد گفت: کاربران تمایل ندارند ما در این بخش انرژی زیادی مصرف کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز