عینک‌ها و فناوری واقعیت افزوده آیات قرآنی را تایید کردند

۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۶۱۰۷
عینک‌ها و فناوری واقعیت افزوده آیات قرآنی را تایید کردند
یک شرکت خلاق در حوزه تولید محتوای واقعیت افزوده توانسته است با محصولات خود، محتوای نجوم بر مبنای آموزه‌های قرآنی را عرضه و ترویج کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ مهدی پیوندزنی مدیر عامل شرکت خلاق رصدگر عمق آسمان با بیان این‌که تولید محتوا و محصولات فناورانه نجوم قرآنی محور اصلی فعالیت این شرکت خلاق است، ادامه داد: تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان زمینه را برای عضویت در پارک علم و فناوری استان قم با موضوع تولید محتوا و محصولات فناورانه فراهم کرد و پس از رشد یافتگی به عنوان یک شرکت خلاق فعالیت را در این زمینه ادامه دادیم.

این شرکت خلاق، توانسته است با به کارگیری علم نجوم و تولید محتوای خلاق در حوزه‌هایی چون انیمیشن‌، رصد آسمان و هالوگرافی نجومی، معارف و مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و عبادی آیات نجومی قرآن را در قالب برنامه‌های گردشگری نجوم قرآن، کتاب‌های واقعیت افزوده کودکان، کلاس‌های آموزشی با فناوری هالوگرافی، کارگاه‌ها و نسشت‌های تخصصی و برنامه‌های نمایشگاهی قرآن و عترت، با جذابیت بیشتر ارایه کند.

 

بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده

تولید محتوا و پژوهش در آیات نجومی قرآن و تبدیل این پژوهش‌ها به خدمات جدیدی است که اوقات فراغت مفیدی را برای مخاطب فراهم می‌کند. نمونه تولید شده محصول برای کودکان دو کتاب «خانواده خورشید» و «زمین تنها مکان زندگی ما است» در اختیار مخاطبان قرار گرفت که این محصول بر اساس محتوای مناسب کتاب‌های کودکان برای مقاطع ابتدایی تهیه و تدوین می‌شود.

در این کتاب‌ها کودکان در خلال یک داستان کوتاه با یکی از موضوعات نجوم آشنا می‌شوند؛ همچنین در سیر داستان سوالی برای کودک مطرح می‌شود که سوال دقیقا از آیات قرآن برگرفته شده است و پاسخی برای این سوال ارایه نمی شود بلکه گزارش و سیر داستان ذهن کودک را به سمت پاسخ‌یابی می‌کشاند. تمام محتوای ارایه شده با استفاده از فناوری واقعیت افزوده ارایه می شود.

 

ارائه خدمات خلاق در حوزه گردشگری

این شرکت خلاق همچنین خدمات خود را در حوزه گردشگری نجوم قرآن معرفی کرده است. برنامۀ گردشگری نجوم قرآن ترکیبی از گردشگری‌های طبیعت و مذهبی و علمی و بوم‌گردی است. در این برنامه، یافته‌های علمی و تفسیری دو رشته نجوم و علوم وحیانی در بستر مجموعه برنامه‌های کارگاهی و رصد آسمان و نمایشگاهی و محصولات فناورانه‌ای چون واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ارایه می‌شود.

این مجموعه خلاق توانست در سال ۱۳۹۴ به عنوان رتبه اول اشتغال‌زایی در میان شرکت‌های رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری را کسب کند. در این شرکت 18 نیروی انسانی جدید جذب شد که البته شرایط مختلف اقتصادی و دوران کرونا و کاهش چشمگیر فعالیت‌های مدارس و برنامه‌های گردشگری، جمعیت شاغل شرکت را کاهش داد.

 

ضرورت حمایت مالی و زیرساختی از شرکت‌های خلاق

این فعال حوزه صنایع خلاق با بیان این‌که شرکت‌های این حوزه نیازمند حمایت‌های زیرساختی، ترویجی و اطلاع‌رسانی هستند، ادامه داد: ارائه محصول و خدمت نیازمند شیوه‌های نوین اطلاع رسانی و تبلیغ با توجه به بازار در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های تلویزیونی و تبلیغ چهره به چهره است. اما حمایت‌های انجام شده از شرکت‌های خلاق، متناسب با نیازشان نبوده است. هنوز سرمایه‌گذاری خطر پذیر در این حوزه رخ نداده و توان هزینه تبلیغات نسبت به توان شرکت‌ها برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های نوپا بسیار بالاست.

پیوندزنی، با تاکید بر حمایت نهادهای مالی حامی نوآوری و دانش‌بنیان‌ها از جمله صندوق نوآوری و شکوفای از صنایع خلاق وفرهنگی گفت: محصولات حوزه صنایع خلاق، در اولویت نهایی سبد خانوار قرار می‌گیرد و مردم کمتر توانایی خرید محصولات فناورانه و خلاقانه را دارند، بهتر است دولت از محل بودجه‌های فرهنگی سهم مناسبی برای ارائه محصولات و خدمات صنایع خلاق و نوآورانه قرار دهد همچنین در راستای صادرات فناوری‌های نرم و خلاق، از پتانسیل رایزنان فرهنگی به طور ویژه استفاده شود.

مدیرعامل شرکت خلاق رصدگر عمق آسمان، از حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از شرکت‌های فعال این حوزه گفت و ادامه داد: معاونت علمی و نیز دبیرخانه صنایع خلاق راه پر فراز و نشیبی را برای تعالی شرکتهای دانش‌بنیان و خلاق پشت سر گذاشته اند که جای تشکر و قدردانی دارد. به نظر می‌رسد اقداماتی چون تلاش برای افزوده شدن واژه خلاق و صنایع نرم به ادبیات اساس‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های کشور، صدور مجوز فعالیت برای خدمات شرکت‌های خلاق، کمک در ایجاد اتحادیه‌ها یا انجمن‌های شرکت‌های خلاق و ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در بازار بورس کشور برای شرکت‌های خلاق می‌تواند به توسعه این حوزه کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز