روش عجیب چینی‌ها برای سنجش وفاداری سیاسی افراد به نظام حاکم

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۶۴۶۵
روش عجیب چینی‌ها برای سنجش وفاداری سیاسی افراد به نظام حاکم
هوش مصنوعی در دنیای امروز کاربردهای فراوانی دارد اما شاید جالب باشد که بدانید چینی‌ها از این فناوری برای سنجش وفاداری سیاسی اعضای حزب کمونیست استفاده خواهند کرد!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ پژوهشگران چینی مدعی هستند که ضمن استفاده از هوش مصنوعی موفق به توسعۀ فناوری جدیدی شده‌اند که آن‌ها را قادر خواهد کرد تا ذهن اعضای حزب کمونیست چین را بخوانند و میزان وفاداری اعضا به آرمان‌های حزب را بسنجند!

توسعه دهندگان این فناوری که تعدادی از دانشمندان مرکز جامع علمی ملی چین در Hefei، هستند، اعتقاد دارند که امکان استفاده از این نرم‌افزار هوش مصنوعی جهت تقویت اطمینان اعضای حزب کمونیست، افزایش قدردانی، پیروی و اطاعت آن‌ها وجو دارد. پژوهشگران مذبور معتقد هستند که هوش مصنوعی «ذهن‌خوان» توان سنجش میزان وفاداری اعضای حزب کمونیست چین را دارد!

محققان چینی در یک پست حذف‌شده در Weibo (دومین پلتفرم بزرگ رسانه‌های اجتماعی این کشور) ادعا کردند، نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند واکنش اعضای حزب به «آموزش فکری و سیاسی» را، با تجزیه‌و‌تحلیل حالات چهره و امواج مغزی آن‌ها اندازه‌گیری کند.

دانشمندان چینی مدعی هستند که، این فناوری امکان «تعیین سطوح تمرکز، شناخت و تسلط بر آموزش ایدئولوژیک و سیاسی را، برای درک بهتر اثربخشی آن» فراهم می‌کند.

این مؤسسه در ویدئویی که اکنون در بستر اینترنت وجود ندارد مدعی شده بود که، نرم‌افزار «ذهن‌خوان» امکان تقویت ارزیابی‌ها از میزان عزم اعضای حزب کمونیست جهت قدردانی بیشتر از حزب، گوش دادن به حزب و پیروی از حزب را داردو این پست مدتی بعد از انتشار به دلیل برخی اعتراضات کاربران شبکه‌های اجتماعی حذف شد.

براساس گزارش‌ها، این تجهیزات با خواندن امواج مغزی و انجام اسکن صورت اعضای حزب هنگام خواندن مقاله‌هایی درباره حزب کمونیست آزمایش شد، معیارهایی که بعدا به «نمره وفاداری» تبدیل شدند.

البته این اولین‌باری نیست که دانشمندان چینی مدعی ساخت یک دستگاه «ذهن‌خوان» می‌شوند، برای مثال ماه گذشته ساوت چاینا‌مورنینگ‌پست مطلبی منتشر کرده بود، مبنی بر این که دانشمندان چینی دستگاهی ساخته‌اند که امکان تشخیص فردی که در حال تماشای فیلم‌های مستهجن است را به کمک فناوری هوش مصنوعی دارد!

رسانۀ سلطنتی انگلستان نیز در این خصوص گزارش داده است که یک مهندس نرم‌افزار که تمایلی به افشای هویت خود ندارد، مدعی شده است که چین این سیستم‌ها را در ایستگاه‌های پلیس در منطقه نصب کرده‌ است به اعتقاد وی این فناوری شبیه به یک دروغ‌سنج کار می‌کند اما فناوری بسیار پیچیده‌تری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما