ربات آمکا به حرکت در می‌آید

۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۶۶۴۷
ربات آمکا به حرکت در می‌آید
ربات «آمکا» در ویدئوی جدیدی، از آماده سازی نخستین نمونه از پای جدید خود خبر داد که می‌تواند به او در راه رفتن کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ ربات «آمکا» با حرکات و حالات چهره واقعی و ترسناک خود، به عنوان پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نما در جهان معرفی شده است، اما اگر این ویژگی‌ها به اندازه کافی چشمگیر نبوده است، باید گفت که شاید او به زودی بتواند راه برود.

مهندسان شرکت "انجینییرد آرتز" (Engineered Arts) در حال کار کردن روی نخستین نمونه پای آن هستند که احتمالا ظرف یک سال آینده آماده می‌شود.

آمکا در ویدئویی گفت: من نمی‌توانم راه بروم، اما نخستین نمونه پا را در آزمایشگاه انجینییرد آرتز دیده‌ام. طراحی پا‌های من از ربات "‌بایرون" (Byrun) الهام گرفته شده و در آزمایشگاه انجینییرد آرتز ابداع شده است. این پا، ویژگی‌های مکانیکی منحصربه‌فردی دارد که به آن امکان می‌دهند تا بدون نیاز به انرژی زیادی راه برود.

‌انجینییرد آرتز گفت: بایرون یک ربات پدالی با طراحی موازی الکتریکی-پنوماتیکی منحصربه‌فرد است.

آمکا طی فرآیند پرسش و پاسخ گفت: نخستین نمونه پا‌ها از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده‌اند. همچنین، آمکا در این ویدئو گفت که سس کچاپ را به سس مایونز ترجیح می‌دهد، زیرا طعم تندتر و اسیدی‌تری دارد.

یک مهندس در این ویدئو، به طرز عجیبی پرسید که اگر آمکا در امتداد صخره بدود و در حال سقوط کردن باشد، در دریاچه سس کچاپ می‌پرد یا سس مایونز. آمکا یک بار دیگر گفت که سس کچاپ را انتخاب می‌کند، زیرا طعم آن را ترجیح می‌دهد. آمکا افزود: ما می‌توانیم به دریاچه کچاپ برویم، زیرا من طعم آن را ترجیح می‌دهم.

این ربات خاطرنشان کرد که ماه اکتبر، ماه مورد علاقه او است، زیرا او از دمای خنک‌تر لذت می‌برد. همچنین، او دوست دارد تاریخ و فرهنگ پاریس را نیز بررسی کند.

انجینییرد آرتز که خود را پیشرو طراحی و ساخت ربات‌های انسان‌نمای مخصوص سرگرمی در بریتانیا می‌نامد، سال گذشته آمکا را در یوتیوب با هیجان زیادی رونمایی کرد. بسیاری از بینندگان، تعجب خود را از واقعی بودن و شبیه بودن این ربات به انسان ابراز کردند.

به نقل از دیلی میل، انجینییرد آرتز، هزینه ساخت این ربات را فاش نکرده، زیرا هنوز در حال توسعه است. این شرکت امیدوار است که آمکا نگاهی اجمالی به آینده را به مردم ارائه دهد، زیرا نماینده خط مقدم فناوری انسان-رباتیک است.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرد: آمکا که به طور ویژه به عنوان پلتفرمی برای توسعه فناوری‌های رباتیک آینده طراحی شده، یک پلتفرم کامل از ربات انسان‌نما برای تعامل انسان و ربات است. تمرکز ما بر ارائه فناوری‌های نوآورانه است که قابل اعتماد، مدولار، قابل ارتقا و قابل توسعه آسان هستند.

انجینییرد آرتز در سال ۲۰۰۵ شکل گرفت و نخستین ربات آن موسوم به "Thespian"، یک ربات مکانیکی برای صحنه بود. از دیگر ربات‌های آن می‌توان به ربات بایرون با قابلیت پیاده‌روی اشاره کرد.

این شرکت در وب‌سایت خود نوشت: به منظور ایجاد یک ربات پایدار و ایمن با قابلیت پیاده‌روی، ما از یک اتصال دو مفصلی مفصل ران و زانو در کنار حسگر‌های نیروی پیشرفته استفاده کردیم تا به حفظ مرکز جرم آن در یک مکان ثابت کمک کنیم. همچنین، ما باید در نظر می‌گرفتیم که بالاتنه چگونه بر تعادل ربات تاثیر می‌گذارد و ترکیبی را به موازات عضلات پنوماتیک برای ایجاد مفاصل سریع، قوی و دقیق روی ربات استفاده می‌کردیم. در حوزه رباتیک همیشه چالش‌هایی وجود دارد که باید با آن مواجه شد و ما همیشه آماده نوآوری برای غلبه بر این چالش‌ها هستیم. ما از دیدن ربات‌هایی که در خیابان‌های بزرگ راه می‌روند، خیلی دور هستیم، اما بایرون کمک کرد تا این آینده را یک درجه به جلو ببریم.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز