آپارات ویدئوی «برای دختر همسایه» را به بهانه "فتوای مراجع" حذف کرد!

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ۱۳:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۹۸۷۸۵
آپارات ویدئوی «برای دختر همسایه» را به بهانه فتوای مراجع حذف کرد!
برخی کاربران فضای مجازی از حذف ویدئوی «برای دختر همسایه» در کانال‌های آپارات خود خبر دادند که خبرنگار برنا پیگیر علت این مسئله از مجموعۀ آپارات شد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ روزگذشته برخی از کاربران فضای مجازی گزارش‌های را منتشر کردند، مبنی بر اینکه آپارات ویدئوهای مرتبط با کلیپ «برای دختر همسایه» را که تعدادی از هم‌تباران افغانستانی برای زنان و دختران ایرانی خوانده‌اند، حذف می‌کند و این پلتفرم داخلی را مورد انتقاد قرار دادند که چرا این ویدئو باید تحت این عنوان که «مغایر با قوانین و عرف کشور است» از صفحۀ آپارات آن‌ها حذف شود.

مدیران مجموعۀ آپارات در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری برنا دو نکته را عنوان کردند؛ نخست آن‌که موضوع مذکور بدون دخالت نیروی انسانی و براساس تشخیص هوش مصنوعی اتفاق افتاده است؛ چرا که سیستم به طور خودکار تکخوانی بانوان را حذف می‌کند و ویدئوی مذکور را مشمول این موضوع قلمداد کرده است.

مدیران آپارات اضافه کردند که در وهلۀ بعد عمل به فتوای اغلب مراجع عظام تقلید مدنظر بوده است؛ چرا که اکثر مراجع تکخوانی بانوان را دارای حرمت شرعی می‌دانند بنابراین هوش مصنوعی آپارات به نحوی تنظیم شده است که در صورت تشخیص این موضوع، نسبت به حذف ویدئو اقدام کند.

این مجموعه در توضیحات خود به خبرنگار برنا خاطرنشان کرد که طی جلسات برگزار شده بین تیم محتوایی آپارات مقرر شده است که رویۀ فوق دربارۀ ویدئوی «برای دختر همسایه» اصلاح شود» و مانعی برای بارگذاری این ویدئو برروی سرورهای آپارات وجود ندارد همچنین پست کانال‌هایی که پاک شده‌اند نیز به روی صفحۀ آن‌ها بازخواهد گشت.

به گزارش برنا، تعدادی از مراجع معتقدند که اگر غنا نباشد یا مفسده بر آن مترتب نباشد، حرمت شرعی وجود ندارد که این ویدئو به نظر نمی‌رسد که مشمول غنا یا مفسده باشد!

ویدئوی «برای دختر همسایه» چند روز قبل توسط تعدادی از دختران کشور همسایه، افغانستان در واکنش به اتفاقات اخیر کشور و همچنین اظهارنظر «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا که در یک سخنرانی عنوان کرده بود "ما ایران را آزاد می‌کنیم"، منتشر شده است.

ایالت متحدۀ آمریکا حدود بیست سال پیش به بهانۀ مجازات عاملان حمله به برج‌های دوقلو این کشور در 11 سپتامبر، ارتش خود و متحدانش را روانۀ افغانستان کرد، آن زمان نیز رئیس جمهور وقت آمریکا مدعی بود که برای آزادی مردم افغانستان می‌رویم، حال اما به نظر نمی‌رسد که آنچه آمریکا برای مردم این کشور به ارمغان آورده است، آزادی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
کاربر آپارات
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
0
مسئولین آپارات یه مشت دروغگو ریاکار هستند.سریالهای ترکیه ای رابدون هیچ سانسوری پخش میکنند اما اگر کلیپی ساخته بشه که یه دختر و پسر خارجی دستشون بهم بخوره حذف می کنند.اول بهانه می کنند که گزارش داده شده اما حالا می گن که با برنامه اینکار اتفاق میافته.اگر طبق قوانین می خوان رفتار کنند نباید ترانه شروین حاجی پورهم پخش بشه چون طبق قوانین آپارات نباید ویدیو ضد مقامات یا ضد امنیت ملی هم پخش بشه.اما همچنان در حال پخش هست.