چین رویاهای ایلان ماسک را نابود می‌کند؟!

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - ۱۸:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹۹۰۸
چین رویاهای ایلان ماسک را نابود می‌کند؟!
چین در موضوع تهدید امنیت نرم و سخت خود بسیار سختگیر است، اکنون به نظر می‌رسد که همکاری ماسک با پنتاگون جهت توسعۀ اینترنت ماهواره‌ای، چین را بیش از هرزمانی برای انهدام ماهواره‌های ماسک مصمم کرده است

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ پژوهشگران دفاعی نظامی چین ضمن ابراز نگرانی از تهدیدات امنیتی که احتمال دارد از سوی ماهواره‌های استارلینک ایجاد شود از دولت متبوع خود درخواست که راه‌حلی سریع برای نابودی یا خارج کردن این ماهواره‌ها از مدار طراحی کند.

پیشتر نیز ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس در پی مداخلۀ مجموعۀ تحت مدیریت خود در اوکراین از سوی رئیس آژانس فضایی روسیه تهدید به مقابله شده بود.

استارلینک می‌تواند خطرات و چالش‌های پنهانی را برای دولت چین ایجاد کند، این هشداری است که کارشناسان مجلۀ «فناوری دفاع مدرن» به دولت این کشور می‌دهند، آن‌ها اعتقاد دارند که برای مواجهه با این ماهواره‌ها باید از ترکیب ‌روش‌های سخت و نرم استفاده کرد تا نابود یا خارج از مدار شوند.

بررسی‌های علمی پژوهشگران دفاعی نشان می‌دهد که یکی از اساسی‌ترین کاربردهای ماهواره‌های استارلینک کمک به پهبادها و جنگنده‌های نظامی جهت افزایش سرعت انتقال دادۀ آن‌ها تا بیش از صد برابر وضعیت فعلی است! ضمن اینکه ماهواره‌های مذکور در میدان نبرد می‌تواند که برای ایجاد ارتباط برخط میان سربازانی که ماسک تمایل دارد، مورد استفاده قرار بگیرد.

مدتی قبل ایلان ماسک طی قراردادی با پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) متعهد به طراحی ابزاری شده است که امکان شناسایی و ردیابی سلاح‌های مافوق صوت را داشته باشد!

چین به عنوان اصلی‌ترین رقیب اقتصادی آمریکا بنا ندارد که میدان عملیات نظامی نرم و سخت را به این کشور واگذار کند به همین جهت، در حال حاضر مدتی است که دانشمندان این کشور بر روی فناوری جدید «مایکرویو» کار می‌کنند، این تکنولوژی امکان ایجاد اختلال در ارتباطات ماهواره‌ای یا سوزاندن برخی از قطعات استارلینک را دارد، ضمن اینکه چین تولید لیزرهایی را در دستور کار دارد که می‌تواند موجب آسیب رساندن یا کور کردن ارتباط این ماهواره‌ها شود.

به گزارش برنا به تازگی پروژه‌ای تحت عنوان Xing Wang توسط چین در حال توسعه است تا اینترنت توسط این کشور به نقاطی که دسترسی کم‌تری به این فضا دارند، انتقال پیدا کند.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که شکایت چین از شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک مبنی بر برخورد ماهواره‌های استارلینک با ایستگاه فضایی چین که دسامبر سال جاری به جریان افتاد نیز بیشتر زمینه سازی برای اقدام به انهدام این ماهواره‌ها است، ادعایی که گذشت زمان، درستی یا نادرستی آن را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز