سامسونگ دنیای فناوری را شگفت زده کرد!

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۲۲:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۰۸۳۰۵
سامسونگ دنیای فناوری را شگفت زده کرد!
نرخ انتقال داده‌ی ۳۶ گیگابیت‌برثانیه خواهد شد، این خبری است که شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرد و مدعی شد، این سرعت رویایی را در حافظه‌های نسل GDDR۷ ارائه خواهد داد که از سیگنال‌دهی PAM3 پشتیبانی می‌کند

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ شرکت کره‌ای سامسونگ گفته است که حافظه‌های نسل  GDDR۷ این مجموعه توان پشتیبانی از سیگنال‌های PAM3 (مدولاسیون دامنه‌ی پالس) را دارد که حدود ۲۵ درصد بهروری بیشتری نسبت به نسل GDDR6 دارد.

سال گذشته اینتل به عنوان یکی از رقبای سامسونگ برای نخستین بار جزئیاتی از  PAM3 را افشا کرد، البته مدیر افشاء کننده در شرکت اینتل مدعی بود که عمدی از این کار وجود نداشته است! البته باید اذعان کرد که هنگام افشای اطلاعات PAM3، روش NRZ عملکرد بهتری داشت اما ظاهراً سامسونگ موفق شده است تا PAM3 را ارتقا دهد.
این شرکت کره‌ای مدعی است که حافظه‌های نسل GDDR۷ به نرخ انتقال داده‌ی ۳۶ گیگابیت‌برثانیه خواهند رسید! در‌حال‌حاضر، هیچ محصولی در بازار وجود ندارد که ماژول GDDR۷ سامسونگ در آن به کار رفته باشد. سامسونگ زمان مشخصی برای ورود این ماژول‌ها به بازار اعلام نکرده است.
به گزارش خبرنگار برنا سرعت انتقال دادۀ GDDR۷ به میزان قابل توجهی از حافظه‌ی گرافیکی استفاده‌شده در جی پی یو‌های سری AMD Radeon RX ۶۰۰۰ و AMD Radeon RX ۷۰۰۰ بیشتر است به احتمال زیاد GDDR۷ به تولید حافظه‌های ۱٬۱۵۲ گیگابیت‌برثانیه‌ای با باس ۲۵۶ بیت منجر خواهد شد. هنگام استفاده از باس ۳۸۴ بیت، پهنای باند به ۱٬۷۲۸ گیگابایت‌برثانیه خواهد رسید، خبری که در نوع خود شگفت انگیز است! 

انتهای پیام/

 

نظر شما