به زودی همۀ دنیا با اینستاگرام و گوگل خداحافظی می‌کنند؟

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۸۷۵۱
به زودی همۀ دنیا با اینستاگرام و گوگل خداحافظی می‌کنند؟
برخی رسانه‌ها به تازگی اخبار مبنی بر احتمال از کارافتادن یا اختلال جدی سرویس‌های شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ و ... به دلیل بحران کم‌آبی در آمریکا می‌دهند

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ برخی منابع رسانه‌ای اخباری مبنی بر از کار افتادن یا اختلال جدی در خدمات دهی اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک (زیرمجموعه‌های شرکت متا) و حتی محصولات شرکت گوگل در آمریکا منتشر کرده‌اند، بحرانی که می‌تواند شرکت‌های بسیاری از آمریکا در حوزۀ فناوری را دچار خود کنند و سبب از کارافتادن یا اختلال جدی در برخی پلتفرم‌های این کشور در سطح جهانی شود، کارشناسان علت این نگرانی را بحران جدی کم‌آبی در آمریکا و ناتوانی از تأمین آب مورد نیاز جهت خنک ساختن دیتاسنترهای این سکوها عنوان می‌کنند.

دیتاسنتر‌ها به دلیل مصرف بالای برق، حجم عظیم گرما را از طریق سرورهای‌شان منتشر می‌کنند. آب ارزان‌ترین و متداول‌ترین روش استفاده برای خنک‌سازی دیتاسنتر‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار برنا اغلب هردیتاسنتر در طول هر روز بالغ بر ۳۰۰ هزار گالن آب برای خنک‌سازی خود نیاز دارد که معادل مصرف آب توسط ۱۰۰ هزار خانه است! با این حساب ۱۸۰۰ دیتاسنتر آمریکایی معادل صد و هشتاد میلیون خانه آب مصرف می‌کنند که این عدد حدود سه برابر کل خانه‌های موجود  آمریکایی‌هاست!

منابع رسانه‌ای اضافه می‌کنند، فقط طی یک ماه گذشته نسبت به ماه قبل، آمریکا ۹٪ خشک‌تر شده است و اکنون بیش از ۶۰٪ ایالت‌های آمریکا دچار بحران جدی خشکسالی هستند، همین امر احتمال تعطیلی بسیاری از دیتاسنترهای آمریکایی را افزایش داده است که در نهایت می‌تواند منجر به اختلال جدی در خدمات دهی شرکت‌های بزرگ فناوری و حتی قطع کامل آن شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز