عزم جدی آمریکایی‌ها برای مسدودی کامل تیک تاک

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۲۰:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۸۷۵۹
عزم جدی آمریکایی‌ها برای مسدودی کامل تیک تاک
مدتی است که کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی نگران آثار سوء فرهنگی تیک و تاک شده‌اند و قصد دارند تا هرطور شده این سکو را به طور کامل از زیست آمریکایی‌ها حذف کنند

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ مدیر مرکز سیاست‌گذاری فناوری در بنیاد هریتیج دربارۀ اپلیکیشن تیک تاک عنوان کرد: "میزان کاربرانی که طی دو سال گذشته از برنامک چینی تیک تاک برای کسب اخبار استفاده میکنند، دو برابر شده همچنین دو/ سوم نوجوان‌های آمریکایی در تیک تاک فعال هستند.

وی اضافه می‌کند که متاسفانه تیک تاک در حال تغییر زمین بازی به نفع خود است، این برنامک در شرف تصرف اذهان جوانان آمریکایی است! تیک تاک در حال توسعه به وسیلۀ روایت‌های دوستانه حزب کمونیست چین است، این برنامک به ما و فضای فکری سیاستمداران ما تزریق می‌شود.

این عضو اندیشکدۀ هریتیج تصریح می‌کند که دیگر زمان آن فرارسیده است تا  برنامک تیک تاک از  دست کودکان آمریکایی گرفته شود، این برنامه باید از دسترسی تمام وسایل ارتباطی حکومتی خارج شود. تیک تاک بازوی رسانه‌ای حزب کمونیست چین است و باید هرجور شده آن را متوقف کنیم کنیم!

بنیاد هریتج یک اندیشکدۀ آمریکایی است که مقر اصلی آن در واشنگتن، پایتخت آمریکا قرار دارد، این موسسۀ در جریان ریاست جمهوری رونالد ریگان از حزب جمهوری‌خواه، نقش آفرینی گسترده‌ای در سیاست داخلی آمریکا داشت، بخش قابل توجهی از سیاست‌های ریگان برگرفته از یک برنامۀ مطالعاتی این اندیشکده بود.

به گزارش خبرنگار برنا، خاتمۀ دورۀ ریاست جمهوری ریگان در آمریکا سبب نشد که عصر و اثرگذاری هریتیج نیز به پایان خود برسد، این اندیشکده در ادوار مختلف در سیاست‌گذاری‌های آمریکا نقش آفرینی جدی داشته است.

امروزه نقش پلتفرم‌ها در حکمرانی توسط همۀ دولت‌ها جدی گرفته می‌شود و همۀ دولت‌های بزرگ دنیا در تلاش هستند که در وهلۀ اول مانع از اثرگذاری سکوهای رقبا بر افکار عمومی ملی خود شوند، سپس در گام بعدی با استفاده از پلتفرم‌های بومی خود به سوی اثرگذاری فرهنگی در کشورهای رقیب گام بردارند.

آمریکایی‌ها ضمن مواجهه جدی با تیک‌تاک و هرپلتفرمی که احساس کنند که ارزش‌های ملی این کشور را دچار مخاطره خواهد کرد، تلاش دارند تا توسط گسترش حوزۀ نفوذ سکوهای مانند اینستاگرام و واتساپ حکمرانی تک قطبی خود در جهان را حفظ کنند و فرهنگ تمام ملل رقیب را حتی اگر اروپایی باشد به وسیلۀ آن‌ها تحت تأثیر قرار دهند، امری که کارشناسان زیادی در سطح دنیا به آن صحه می‌گذارند و حتی تصویب قوانینی مانند GDPE و DSA در اتحادیه اروپا را هم می‌توان در راستای مواجهه با همین زیادی خواهی آمریکا قلمداد کرد به خصوص که GDPR زمانی به وهلۀ بررسی و تصویب شد که ایالات متحده حاضر نشد که سازمان بین‌المللی مانند سازمان ملل برای نظارت بر اینترنت تشکیل شود.

 

حجم ویدیو: ۱.۵۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۳ دانلود ویدیو
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز