برای تشخیص بیمارهای روده به جای پزشک به توالت مراجعه کنید!

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۲۱:۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۰۸۷۶۶
برای تشخیص بیمارهای روده به جای پزشک به توالت مراجعه کنید!
دانشمندان جورجایی توالتی طراحی کرده‌اند که امکان شناسایی برخی از بیماری‌های روده با کمک بررسی صداهای ایجاد شده هنگام اجابت مزاج را دارد!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ پژوهشگران آمریکایی در ایالت جورجیا توالت فرهنگی هوشمندی طراحی کرده‌اند که این امکان را دارد که بیماری‌های روده را به کمک بررسی صداهای روده در هنگام اجابت مزاج توسط هوش مصنوعی تشخیص دهد! سرویس بهداشتی مذکور موفق شده است که نشانه‌های بروز وبا در بیمار پیش ظهور علائم بالینی شناسایی کند! دانشمندان در تلاش هستند به کمک این سرویس بهداشتی خاص، بیماری‌های روده را تشخیص دهد.

حسگرهای بکار رفته در این توالت می تواند در مناطق مستعد وبا مورد استفاده قرار بگیرد. تغییرات کوچکی که در صدای ایجاد شده هنگام اجابت مزاج در بدن به وجود می‌آید، توسط شبکه عصبی هوش مصنوعی شناسایی می‌شود، این ادعای است که مایا گاتلین، مهندس هوافضا از پرسنل موسسۀ مبدع این سرویس بهداشتی خاص دربارۀ حسگرهای آن مطرح می‌کند.

دانشمندان برای به دست آوردن اطلاعات موردنیاز خود به مقایسه نمونه‌های صوتی و تصویری بیماران سالم و ناسالم پرداخته‌اند، در وهلۀ بعد الگوریتمی ویژه برا یآن تهیه کرده‌اند که امکان رده‌بندی اطلاعات را دارد! همچین بعد از این کار جهت سنجش میزان دقت عملکرد این توالت خاص اطلاعات را طی دو مرحله به صورت صحیح و دارای نویز به مدار آن وارد کردند تا مطمئن شوند که این سرویس بهداشتی امکان تشخیص ویژگی‌های صدا بدون توجه به محیط را دارد، امتحانی که توالت مذکور با موفقیت پشت سر گذاشت!

محققان جورجیایی بنا دارند داده های آکوستیک دنیای واقعی را برای ساخت یک مدل یادگیری ماشینی در محیط‌های دیگری مانند حمام هم استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز