هشدار پلیس به اپل

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۸۸۱۰
هشدار پلیس به اپل
پلیس فدرال آمریکا (FBI) ظی بیانیه‌ای رسانه‌ای نسبت به اعمال تغییرات اپل در آیکلود و اپل آی دی ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ پلیس فدرال آمریکا (FBI) طی واکنش رسانه‌ای اعلام کرده است که محدودیت‌های جدید شرکت اپل بر روی گوشی‌های اپل کار این نیرو را برای محافظت از شهروندان آمریکایی دشوار می‌کند.

شرکت اپل به تازگی تغییراتی بر روی دو سرویس آی‌ کلود و آی مسیج که مدعی است، امنیت کاربران این شرکت را افزایش می‌دهد! اپل اعلام کرده است که بنا دارد تا برای افزایش امنیت کاربران خود در این دوسرویس از روش رمز گذاری سرتاسری استفاده کند.Apple ID هم با استفاده از کلیدهای دیجیتالی و تأیید هویت دومرحله‌ای کار خواهد کرد.

پلیس فدرال آمریکا از اعمال این تغییرات در گوشی‌های آیفون ابراز نگرانی کرده است به اعتقاد افسران این نیرو اگر امکان دسترسی به برخی بخش‌های اپل برای شناسایی مجرمین، تبهکاران و هکرهای خطرناک را نداشته باشد، در تأمین امنیت شهروندان آمریکایی با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد.

قانون آمریکا بر روی کاغذ اجازۀ دسترسی به اطلاعات کاربران را فقط در صورت اخذ حکم قضایی به نیروهای فدرال می‌دهد اما همواره گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از روش‌های دیگر توسط نیروهای امنیتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران در فضای رسانه‌ای نیز وجود داشته است، اکنون باید منتظر ماند و دید که واکنش اپل به این اظهارات مقامات پلیس فدرال آمریکا چه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار برنا هرچند مدیران اپل ادعا دارند که رمزگذاری سرتاسری مانع از هرگونه دسترسی به اطلاعات کاربران توسط غیر خواهد بود اما واضح هست که دنیای فناوری توضیحی برای واژۀ «هرگز» ندارد و همۀ نشدنی‌ها در جهان موازی فضای سایبر شدنی هستند! 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز