مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شود/درفضای مجازی همچون فضای حقیقی باید قلمرو سازی کرد

۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۱۳:۲۸:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۱۹۸۴
مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شود/درفضای مجازی همچون فضای حقیقی باید قلمرو سازی کرد
دبیرشورای عالی فضای مجازی در دیدار با آیت‌الله اراکی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به وضعیت شناسی فعلی فضای مجازی در ایران پرداخت

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم رونمایی 12 اثر از آثار دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی به مناسبت هفته پژوهش و در دیدار با حضرت آیت الله محسن اراکی - عضو شواری عالی حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت نقش علما و فضلا در تولید محتوای متناسب با سبک زندگی اسلامی و روشنگری در این فضا گفت: در فضای مجازی قدرت نرم که مبتنی بر اندیشه و اقناع است تعیین کننده جنگ بوده و با توجه به خصوصیات این فضا صف آرایی در آن همه گیر است بنابراین در مواجهه با چالش های آن تمامی مردم باید ایفای نقش کنند.
وی با اشاره به نقش غربی ها در مدیریت این فضا براساس قاعده گذاری شبکه ای که در آن ایجادکردند، افزود: مدیریت شبکه های اجتماعی که در ایران فعال است توسط آمریکایی ها صورت می گیرد که همین امر باعث شده تا براساس سیاست های اعمالی در آن باعث مساله سازی در جامعه و در نهایت با تعمیق آن منجر به قطبی شدن جامعه شوند که اتفاق های اخیر نیز در همین راستا در این فضا صورت گرفته است.
دکتر فیروزآبادی در خصوص شیوه تعمیق در سیاست های سکوها تصریح کرد: در این سکوها، شبکه ها به شکلی طراحی شده که صداها پژواک هم را داشته باشند و گروه های همسان تجمیع و تقویت شوند که این گروه بندی ها باعث ایجاد قطبی سازی و دسته بندی مردم درجامعه می شود. همچنین ایجادحباب از دیگر پدیده هایی است که در این فضا تعمیق ایجاد می کند.
وی با بیان این که امروز در کشور با ایجاد حباب تصویری غیر واقعی از اغتشاش و آشفتگی به نمایش گذاشته شده، تاکید کرد: با بزرگنمایی اتفاقات اخیر و قطبی سازی فضا به دنبال تجزیه سازی جامعه هستند که باید در این فضا مردم توجیه شوند تا درگیر چالش های تصنعی آنها علیه دین، فرهنگ و کلیت جامعه توسط صاحبان سکوها نشوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اهمیت ایجاد قلمرو در این فضا همچون فضای فیزیکی گفت: باید از طریق نخبگان و انتشار مطالب صحیح در فضای مجازی قلمروسازی کنیم و برای این مهم نیاز به همت عالی ملی در کشور بوده و باید تمامی آحاد جامعه نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز