اینستاگرام مرزهای دیکتاتوری را جابجا کرد

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۲۰:۴۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۱۲۵۰۲
اینستاگرام مرزهای دیکتاتوری را جابجا کرد
کاربران شاید تصور کنند که دیکتاتوری‌های مدیران اینستاگرام فقط مربوط به ارزش‌های اسلامی است اما زاگربرک هرچه مخالف امیالش باشد حذف می‌کند، حتی اگر آن عنصر مخالف یک مدیر ارشد در متا باشد!

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ براساس گزارش‌های رسانه‌ای که امروز منتشر شد، باید جان کارمک مدیرارشد شرکت متا جدیدترین قربانی مخالف با زاگربرک و تیم مدیریتی وی است! رسانه‌های خارجی از قول منابع معتبر خود می‌نویسند که دلیل اخراج کارمک انتقاد از پروژه‌های واقعیت افزودۀ متا بوده است!

ساعتی بعد این مدیر ارشد متا خود نیز در صفحۀ اجتماعیش به این گمانه‌زنی‌‌ها صحه گذاشت و عنوان کرد که بعد از ده‌سال حضور در بخش VR فیسبوک (متا)، شرکت را ترک می‌کند، وی مدیریت پروژۀ Quest 2 در این شرکت را برعهده داشت اما اعتقاد شخصیش این بود که هدست‌های واقعیت افزوده را می‌توانستند با امکانات پیشرفته‌تری به بازار ارائه کنند اما پاره‌ای از تصمیمات مدیران متا سبب شد تا این اتفاق نیافتد.

اطلاعات افشاء شده از متا نشان می‌دهد که کارمک انتقاداتی جدی نسبت به مؤلفۀ بهره‌وری در این شرکت داشته است و معتقد بوده که متا منابع و نیروی انسانی خود را هدر می‌دهد، بدون اینکه خروجی مؤثری داشته باشد.

به گزارش برنا، شرکت فیسبوک سال گذشته به «متا» تغییر نام داد و اعلام کرد که بنا دارد تا تمام تمرکز خود را بر توسعۀ پروژۀ متاورس قرار دهد اما واقعیات میدانی نشان می‌دهد که پروژۀ متاورس علاوه بر اینکه اهداف زاگربرک را محقق نکرده است، ضررهای زیادی نیز بر صورت‌های مالی این شرکت تحمیل کرده که قطعا باب میل مدیران این شرکت نیست.

البته برخی کارشناسان معتقدند که این تغییر نام با پوشش محور قرارگرفتن پروژۀ متاورس قرار گرفت اما هدف واقعی زاگربرک و مشاوران وی سفید سازی برندی بود که هرروز گزارشی از اقدامات عجیب آن همچون فروش اطلاعات کاربران، نقش آفرینی در آشوب‌ها و ناآرامی کشورها و ... در رسانه‌های جهان منتشر می‌شد.

رسانه‌ها به هرحال در گزارش‌های خود اطلاعاتی مبنی بر ضرر مالی بسیار شدید متا از ناحیۀ ابرپروژۀ متاورس منتشر کرده‌اند و مدعی هستند که بسیاری از کارکنان این شرکت به دلیل همین ضررها از کار بی‌کار شده‌اند، البته زاکربرگ امیدوار است که طی سال‌های بعد متاورس درآمدزا شود و ضررهای شرکتش جبران گردد اما تحلیل شرایط بازار نشان می‌دهد که کاربران علاقۀ چندانی به این فناوری ندارند و بعید به نظر می‌رسد که متا توفیقی در توسعۀ تجاری این برند پیدا کند.

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری متا از این ابر پروژه دلیلی است که کارمک برای ناامیدی خود از آیندۀ متا اعلام می‌کند.

کارمک سال ۲۰۱۴ بعد از خرید مجموعه فناوری Oculus توسط زاگربرک به قیمت ۲ میلیارد دلار به متا پیوست و حالا بعد از ۸سال داستان آن‌ها به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما