مصوبه عجیب و نوستالژیک اتحادیه اروپا برای گوشی‌های موبایل

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۱۴۲۴۹
مصوبه عجیب و نوستالژیک اتحادیه اروپا برای گوشی‌های موبایل
اتحادیه‌ اروپا قصد دارد که سازندگان گجت‌های قابل حمل را ملزم به استفاده از باتری‌های جداشونده کند

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ اتحادیه‌های اروپا که سختگیری‌ها ویژه‌ای در قبال شرکت‌ها حوزۀ فناوری با اهداف مختلفی مانند حفظ ارزش‌های اروپایی، حفاظت از محیط زیست یا رقابت شرکت‌های کوچک با مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و ... دارد، در یکی از جدیدترین تصمیمات صیانتی خود قصد دارد تا شرکت‌های فناوری را طی یک توافق موقت، ملزم به استفادۀ مجدد از باتری‌های جداشونده در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مانند گوشی هوشمند از باتری‌های جداشونده کند!

تصویب این قانون در اتحادیه اروپا، کمتر از چهار سال فرصت در اختیار شرکت‌های فناوری قرار خواهد داد تا محصولات بعدی خود را براساس مقررات جدید این اتحادیه تولید و روانۀ بازار کنند، تصویب این مصوبه به کاربران امکان خواهد تا همچون سال‌های قبل در صورت بروز عیب در باتری‌های دستگاه‌های هوشمند آن‌ها را به راحتی تعویض کنند.

تصویب این قانون البته برای برخی از فعالین بازار خبر خوبی نخواهد بود، برای مثال تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو امروزی با چالش‌های جدی روبرو خواهند شد؛ چرا که آن‌ها مجبور هستند برای هر نیمه از گوشی‌های تاشوی خود یک باتری استفاده کنند، امری که نیازمند یک بازطراحی جدی در محصولات آن‌ها خواهد داشت.

قانون جدید این اتحادیه علاوه بر ملزم کردن تولید کنندگان به استفاده از باتری‌های جداشوند، آن‌ها را مجبور به استفاده از برچسب های کیو آر کد روی باتری ها خواهد کرد، برچسب‌هایی که باید حاوی اطلاعاتی چون ظرفیت، دوام، ترکیب شیمیایی و نماد باتری باشند.

نگرانی‌های محیط زیستی یکی از مهمترین دلایل اعلام شدۀ اتحادیۀ اروپا جهت اتخاذ این تصمیم است، کشورهای اروپایی قصد دارندد تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۷۳ درصد از باتری های قابل حمل و قدیمی موجود در این اتحادیه را جمع آوری و امحا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز