کوسه‌ها مصرف سوخت هواپیماها را مدیریت می‌کنند!

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۲۲:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۱۶۸۶۰
کوسه‌ها مصرف سوخت هواپیماها را مدیریت می‌کنند!
اختراع استفاده از پوست کوسه می تواند سالانه باعث صرفه جویی ۴۰۰ تن نفت سفید در خطوط هوایی شود. همچنین تولید ۱۲۰۰ تن دی اکسید کربن در هر هواپیما کاهش می یابد.

به گزارش‌ خبرنگار خبرگزاری برنا؛ شرکت هواپیمایی لوفت هانرا سوییس طبق مجوز آژانس ایمنی هوانوردی اروپا قصد دارد از فیلم های مخصوص برای صرفه جویی در سوخت هواپیما استفاده کند. در ساخت این فناوری از پوست کوسه الهام گرفته شده و باعث پایداری سوخت خواهد شد.

در این پوشش از دنده های میکروسکوپی در ساختار سطحی استفاده شده که به آن ریبلت می گویند. این پوشش با کاهش مقاومت اصطکاک سطح هواپیما، مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد. بدین ترتیب هر هواپیمای بویینگ این شرکت حدود ۴۰۰ تن نفت سفید در سوخت صرفه جویی خواهد کرد.

اولین پرواز آزمایشی با استفاده از این فناوری در تاریخ هشتم و نهم سپتامبر امسال انجام گرفت. سپس شواهد دقیقی مبنی بر عدم وجود اثرات منفی استفاده از این فناوری روی ایمنی هواپیما جمع آوری شد تا مورد بررسی قرار بگیرد. پس از انجام پروازهای اولیه و ارزیابی داده ها، اکنون شرکت لوفتانزا تکنیک می تواند با مجوز دریافتی از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا از این پوشش در تمام هواپیماها استفاده کند. این قابلیت می تواند در آینده انتشار کربن را کاهش داده و تغییرات مهم سالانه در شرکت لوفتانزا ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز