ابتکار جالب وزارت ارتباطات برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی ایرانی

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۲۳:۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۱۷۰۸۷
ابتکار جالب وزارت ارتباطات برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی ایرانی
وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به صورت عملی روی به حمایت از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های ایرانی آورده است

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ شبکه‌های اجتماعی و پیا‌م‌رسان‌ها به عنوان یکی از زیرشاخه‌های لایۀ سرویس در شبکۀ ملی اطلاعات محسوب می‌شوند، متخصصان جوان ایرانی چندسالی است که حضور جدی در این عرصه دارند و پلتفرم‌هایی چون روبیکا، ایتا، سروش پلاس، بله، آیگپ، گپ و حالا ویراستی از نمونه‌های موفق این کوشش‌های مستمر محسوب می‌شوند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت مردمی سیزدهم با همۀ توان برای حمایت از این سکوهای ایرانی به میدان آمده است، بخشی از پشتیبانی مدنظر پلتفرم‌های ایرانی، حمایت‌های اداری و حاکمیتی هستند اما شاید از آن مهم‌تر، پشتیبانی معنوی مجموعۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از این زیست‌بوم است، موضوعی که در دولت سیزدهم با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

این وزارتخانه در دولت سیزدهم برخلاف گذشته دو موضوع را کاملاً جدی دنبال می‌کند، نخست اینکه وزیر ارتباطات برخلاف گذشتگان فقط از سرویس‌های مجاز در داخل ایران برای ارتباط با مخاطبانش استفاده می‌کند، موضوعی که سایر مدیران وزارتخانه نیز به تبع وزیر تا حد زیادی آن را رعایت می‌کنند، در وهلۀ بعد هم اطلاع‌رسانی امور وزارتخانه از طریق سکوهای ایرانی و مجاز است.

یکی از آخرین نمونه‌های تلاش وزارت ارتباطات برای حمایت از تلاش و نبوغ جوانان ایرانی، تشکیل صفحۀ رسمی اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در میکروبلاگ ایرانی ویراستی به نشانی https://virasty.com/ict_ministry است. حضور ادارات و مقامات رسمی کشور در پلتفرم‌های ایرانی چند مزیت عمده دارد از جمله اینکه مردم باور بیشتری به توان جوانان ایرانی پیدا می‌کنند، اصحاب رسانه برای کسب خبر به این سکوها مراجعه خواهند کرد.

ویراستی یک میکروبلاگ ایرانی است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن، نقطه نظرات کوتاه، ویدئوها و تصاویر مدنظر خود را به اشتراک بگذارند، درست همانند سکوی آمریکایی توییتر با این تفاوت که کاربران نگران داده‌های خود نخواهند بود و بعید به نظر می‌رسد که لازم باشد تا کاربری نگران این باشد که یک روز با تیتری مشابه آنچه هفتۀ گذشته دربارۀ توییتر منتشر شد، مواجهه شود که اطلاعات چند میلیون کاربر به راحتی در فضای دارک وب به فروش گذاشته شده است.

Capture

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز