دو فعال رسانه‌ای به خاطر فعالیت در ویکیپدیا روانۀ زندان شدند!

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۲۲:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۸۹۴
دو فعال رسانه‌ای به خاطر فعالیت در ویکیپدیا روانۀ زندان شدند!
عربستان سعودی دو فعال رسانه‌ای را به دلیل افشاگری علیه اقدامات خاندان سعودی روانۀ زندان کرد

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛  حاکمان عربستان سعودی به رغم ظاهرسازی‌هایی که هرروزه برای فریب افکار عمومی جهان انجام می‌دهند، هنوز موفق به تسلط بر خوی دیکتاتور مأب خود نشده‌اند به همین جهت طی ماه‌های اخیر چندبار صدور احکام عجیب توسط دادگاه‌های این رژیم افکار عمومی مردم دنیا را متعجب کرده است.

یکی از آخرین اقدامات عجیب امنیتی سعودی‌ها اعلام جرم علیه زیاد السفیانی شهروند ویکی‌نویس این کشور بوده است، آن‌ها وی را طی روزهای اخیر با اتهام انتشار اطلاعاتی درباره آزار و اذیت فعالان سیاسی در عربستان سعودی بازداشت و روانۀ زندان کرده‌‌‌‌‌‌اند، السفیانی در عربستان به حرفۀ روزنامه‌نگاری و ویکی‌نویسی در دانش نامۀ ویکیپدیا مشغول است.

وی که دانش‌آموخۀ رشتۀ پزشکی در عربستان است، حدود هفده سال پیش همکاری خود با ویکیپدیا را تحت عنوان نویسنده شروع کرد. السفیانی سال ۲۰۱۱ در ویکیپدیا ارتقاء شغلی گرفته بود همچنین فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی در عین حال خبر از بازداشت یک ویکی‌نویس دیگر هم خبر می‌دهند.

زندان به خاطر ویکیدپیا

گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که دستگیری فرد جدید از طریق حملۀ سایبری به پایگاه اطلاعاتی ویکیپدیا و دریافت اطلاعات وی توسط مقامات سعودی انجام شده است، البته هنوز نام این شخص مشخص نیست.

به گزارش برنا سعودی‌ها ماه گذشته نیز یک فعال رسانه‌های اجتماعی را دستگیر و روانۀ زندان کردند، این اقدامات و سرکوب شدید منتقدان مجازی و حقیقی در حالی انجام می‌شود که عربستان به گزارش بسیاری از ناظران منبع اصلی تأمین مالی تلویزیون لندن نشین اینترنشنال است و برای ایرانی‌ها تظاهر به دلسوزی می‌کند!

عربستان سعودی همچنین با اقداماتی همچون جذب کریستیانو رونالدو و تلاش برای به خدمت گرفتن مسی و زیدان می‌کوشد تا ذهنیت منفی افکار عمومی دنیا علیه خود را تغییر دهد!
انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز