راهکار بسیار عجیب سوئیسی‌ها برای جلوگیری از انقراض انسان

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۰:۲۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۹۶۷
راهکار بسیار عجیب سوئیسی‌ها برای جلوگیری از انقراض انسان
محققان سوئیسی معتقدند که اگر مدفوع انسان را منجمد کنند در آینده با تکمیل آزمایش‌های علمی می‌توانند مانع انقراض نسل بشر شوند!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ روده انسان محل زیست تریلیون‌ها میکروب میکروب با کارکردهای مختلف است، البته توسعه دانش بشری سبب شده تا امروزه تعداد این باکتری‌ها داخل بدن کاهش پیدا کند، حال محققان سوئیسی برای رفع این مشکل چاره‌ای عجیب در ذهن دارند.

 آن‌ها انجماد مدفوع انسان را راهکار چالش موجود می‌دانند و برای اجرای برنامه مذکور شروع به جمع‌آوری نمونه‌هایی از کشورهای اتیوپی و پورتریکو کرده‌اند.  آدریان گلی مدیر موسسه میکروبیولوژی پزشکی می‌گوید که آن‌ها در حال ایجاد ساختاری از میکروبیوتا هستند.

وی درباره راهکار این موسسه می‌افزاید: بشر امروز با خطر انقراض موجودات مفید روده روبرو است، موضوعی که باید از تحقق آن ممانعت کنیم. بدن انسان حدود سی تریلیون سلول دارد اما جالب است بدانید که روده به تنهایی زیستگاه ۳۹تریلیون سلول میکروبی است،‌ زیستگاهی که شامل جمعیتی از انواع مختلف باکتری‌ها ویروس‌ها و قارچ‌ها می‌شود. آن‌ها نقش کلیدی در تجزیه غذاها دارند همچنین جذب مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی نیز با کمک آنها انجام می گیرد.

دانشمندان در سال‌های اخیر متوجه شدند که وجود آن‌ها برای سلامتی و راحتی انسان ها ضروری است از طرفی این میکروب ها می توانند در مواردی به افسردگی، پاسخ ایمنی بدن، از دست دادن حافظه و امید به زندگی نیز در ارتباط باشند.

ایده خزانه میکروبیوتا برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد شد و برای ایجاد آن نیز یک موسسه غیرانتفاعی تاسیس شد. از آن زمان تاکنون محققان یک پروژه آزمایشی را آغاز کردند که توسط آن میکروب هایی را از مدفوع احیا کرده اند. همچنین آنها تلاش کردند تا بهترین تکنیک های انجماد را نیز کشف کنند. آقای گلی مدیر این موسسه قصد دارد نمونه هایی از مدفوع افراد با سبک‌های زندگی متفاوت را برای گسترش تنوع میکروبیوم منجمد کند.

البته باید به این نکته توجه داشت که همه این فعالیت‌های پزشکی برای تجربه کیفیتی بهتر از زندگی انجام می‌شود و حقیقت این است که سرانجام هستی همانطور که در قرآن کریم و سایر کتب الهی ذکر شده است، جاودانگی در دیار باقی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز