آمار امیدوار کننده رئیس سازمان فناوری اطلاعات از عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۰۷:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۲۲۳۳
آمار امیدوار کننده رئیس سازمان فناوری اطلاعات از عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسیده است، گفت: سامانه ملی احراز هویت و استعلامات یا همان سماوا، پنجره‌ واحد احراز هویت در فضای مجازی است و از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تا آذرماه امسال، حدود ۱۳ میلیون نفر از طریق این سامانه احراز هویت شده‌اند.

 خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناکری اطلاعات در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی کشور با بیان این که به اشتراک گذاری اطلاعات، استعلام‌ها و خدمات الکترونیکی بین نهادها و کسب و کارها از اهداف اصلی مرکز ملی تبادل اطلاعات است، گفت: گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی(GSB) که به ارائه خدمات استعلامی میان دستگاه‌های دولتی می‌پردازد، از ابتدای فعالیت خود در سال ۱۳۹۵ تا کنون دارای حدود ۷ میلیارد تراکنش بوده است. این گذرگاه دارای ۳۱۹ دستگاه سرویس گیرنده و ۷۳ دستگاه سرویس دهنده است که در مجموع باعث شکل‌گیری و تبادل استعلام‌های دولتی شده‌اند.

وی در تبیین عملکرد گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی (PGSB) افزود: اصلی‌ترین وظیفه گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی، ارایه خدمات سازمان‌های دولتی و بخش‌ خصوصی به یکدیگر است. در این خصوص از آغاز فعالیت این گذرگاه در سال ۱۳۹۸ تا آذر امسال، بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تراکنش ثبت شده است که با مجموع تراکنش‌های ثبت شده در گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی به تبادل و ثبت بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تراکنش در بازه‌های زمانی اشاره شده، صورت پذیرفته است. 

به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات، گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک دارای ۳۵۷ سرویس است. در همین راستا، تعداد ۶۶۵ کسب و کار سرویس گیرنده و ۴۴ دستگاه سرویس دهنده در این گذرگاه به فعالیت می‌پردازند.

خوانساری، با بیان اینکه سامانه ملی احراز هویت و استعلامات یا همان سماوا، پنجره‌ واحد احراز هویت در فضای مجازی به شمار می رود و هدف از راه‌‌اندازی آن را ارایه‌ دسترسی یکپارچه، کنترل و مدیریت شده و در عین حال با واسطه به اطلاعات هویتی پایه است، تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه سماوا تا آذرماه امسال، حدود ۱۳ میلیون نفر از طریق این سامانه احراز هویت شده‌اند و تعداد ۹۸ نهاد نیز به سامانه سماوا متصل هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز