مجسمه‌های میکل آنژ دیگر منحصر به فرد نیستند 

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۲۲۲۳۸
مجسمه‌های میکل آنژ دیگر منحصر به فرد نیستند 
یک استارتاپ ایتالیایی با نام Robotor یک ربات جدید اختراع کرده است که می تواند همانند میکل آنژ نقاش و مجسمه ساز معروف روی مرمر حکاکی انجام دهد. این ربات قادر است شاهکارهای چشمگیری را خلق کند. به طوری که با صنعت مجسمه سازی در دوره رنسانس برابر است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ جاکومو ماساری، بنیان گذار این شرکت در مورد ربات ساخته شده میگوید: مجسمه هایی که این ربات با مرمر ساخته است مانند مجسمه های ساخت دست انسان است. ربات مجسمه ساز که که از آلیاژ روی ساخته شده است میتواند به طور شبانه روزی کار حکاکی روی یک تخته سنگ مرمر را با دقت انجام دهد. به گفته این شرکت فناوری کنونی این ربات چیزی انقلابی محسوب نمی شود. زیرا در حال حاضر وارد عصر جدیدی از مجسمه سازی شده ایم که در آن ساخت مجسمه با استفاده از فناوری هایی نظیر اسکن، ابر نقاط و طراحی انجام میگیرد. به همین دلیل بسیاری از افراد استفاده از ربات در این صنعت را تایید نمی کنند. زیرا معتقدند در اثر مدرن سازی فرایند مجسمه سازی با فناوری های جدید چیز مهمی از بین برود.

لورنزو کالسینای، مجسمه ساز کلیسای فلورانس در این مورد گفته است این هنر و نحوه کار با دست در ساخت مجسمه در حال فراموشی است. امیدواریم این حرفه و دانش خاص آن باقی بماند با اینکه در آینده حفظ آن دشوارتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما