بررسی علمی ماکارانی!

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۲۲:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۲۲۴۰
بررسی علمی ماکارانی!
یکی از روش های محبوب برای رسیدن به سلامتی و ظاهر مناسب، رژیم غذایی و ترک خوردن برخی غذاها است. به عنوان مثال ترک خوردن کربوهیدرات ها یا غذاهای فرآوری شده رایج است که می تواند به معنای اجتناب خرید ماکارونی یا پاستا باشد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ اما آیا واقعاً باید پاستا را برای بهبود رژیم غذایی خود ممنوع کنیم؟ این موضوع همان چیزی است که محققان آن را رویکرد تقلیل گرایانه به تغذیه می نامند، جایی که یک غذا فقط بر اساس یکی از اجزای اصلی آن توصیف می شود، اما ماکارونی فقط کربوهیدرات نیست.

به گفته کارشناسان تغذیه، ماکارونی بیشتر کربوهیدرات است اما این تمام ماجرا نیست. یک فنجان پاستای پخته شده در حدود ۱۴۵ گرم، در حدود ۳۸ گرم کربوهیدرات، ۷.۷ گرم پروتئین و ۰.۶ گرم چربی دارد. به علاوه، در تمام آبی که از پخت و پز جذب پاستا می شود، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وجود دارد.

محققان توضیح می دهند: احتمالاً می دانید که توصیه هایی برای مصرف انرژی در روز وجود دارد. این توصیه ها بر اساس اندازه بدن، جنس و فعالیت بدنی است. اما ممکن است متوجه نشوید که توصیه ‌هایی نیز در مورد مشخصات درشت مغذی‌ها یا انواع غذاها وجود دارد که این انرژی را تامین می ‌کنند.

به گفته کارشناسان، چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها درشت مغذی ها هستند. درشت مغذی ها در بدن تجزیه می شوند تا برای بدن انرژی تولید کنند. محدوده های توزیع درشت مغذی قابل قبول، نسبت یا درصد درشت مغذی هایی را که باید این انرژی را تامین کنند، توصیف می کند. این محدوده ها توسط متخصصان بر اساس نتایج سلامت و مدل های تغذیه سالم تنظیم شده است. هدف آنها این است که ما به اندازه کافی، اما نه بیش از حد، از هر درشت مغذی انرژی دریافت می کنیم چراکه مصرف زیاد یا کم از هر نوع غذایی می تواند عواقبی برای سلامتی داشته باشد.

این نسبت ها همچنین برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین ها و مواد معدنی ناشی از انرژی در غذاهایی که معمولاً می خوریم طراحی شده اند. بنابراین، ما باید ۴۵ تا ۶۵ درصد انرژی خود را از کربوهیدرات ها، ۱۰ تا ۳۰ درصد از پروتئین ها و ۲۰ تا ۳۵ درصد از چربی ها را دریافت کنیم.

نسبت درشت مغذی ها به این معنی است که خوردن ۱.۲ تا ۶.۵ برابر کربوهیدرات در روز بیشتر از پروتئین می تواند سالم باشد زیرا هر گرم پروتئین انرژی برابر با یک گرم کربوهیدرات دارد. در این رابطه، نسبت کربوهیدرات به پروتئین در ماکارونی ۳۸ به ۷.۷ گرم است که تقریباً برابر با نسبت ۵ به ۱ است که در محدوده توزیع درشت مغذی قابل قبول است. به این معنی که پاستا در واقع پروتئین کافی برای تعادل با کربوهیدرات ها دارد. این موضوع فقط به خاطر تخم مرغ های موجود در ماکارونی نیست چراکه گندم منبع دیگری از پروتئین است که حدود ۲۰ درصد از پروتئین های مصرف شده در سطح جهان را تشکیل می دهد.

به گفته محققان، در چارچوب یک رژیم غذایی سالم، افرادی که رژیم غذایی آنها به طور منظم ماکارونی داشته باشد، وزن بیشتری از دست می دهند و نتایج یک بررسی سیستماتیک از ۱۰ مطالعه مختلف نشان داد که ماکارونی برای سطح گلوکز خون بعد از غذا بهتر از نان یا سیب زمینی است.

بنابراین پژوهشگران معتقدند که به ‌جای ترک خوردن پاستا یا ماکارونی بهتر است حجم وعده‌های غذایی را کاهش دهید یا به پاستاهای سبوس‌دار که محتوای فیبر بیشتری دارند و برای سلامت روده فوایدی دارند، روی بیاورید.

گفتنی است که ماکارونی بدون گلوتن نسبت به ماکارونی گندم پروتئین کمتری دارد. بنابراین، علیرغم اینکه برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن سالم تر است، تغییر به ماکارونی بدون گلوتن برای بسیاری از ما فواید سلامتی بیشتری ندارد.

همچنین کارشناسان توضیح می دهند که پاستا معمولا به تنهایی خورده نمی شود. بنابراین، می تواند وسیله ای باشد برای کمک به مردم برای خوردن سبزیجات بیشتر و سس های ماکارونی برای بچه ها می توانند مکانی عالی برای پنهان کردن سبزیجات پوره شده یا رنده شده باشند.

یک فنجان ماکارونی پخته شده حدود یک چهارم ویتامین های B1 و B9 توصیه شده روزانه، نصف مقدار توصیه شده سلنیوم و ۱۰ درصد از آهن مورد نیاز بدن را دارد. همچنین وقتی پاستا پخته و سرد می شود، برخی از کربوهیدرات ها به نشاسته مقاوم تبدیل می شوند. این نشاسته در برابر هضم مقاوم است، بنابراین انرژی کمتری دارد و برای سطح قند خون بهتر است. بنابراین، ماکارونی باقیمانده شما، حتی اگر آن را دوباره گرم کنید، نسبت به غذای شب قبل کالری کمتری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز