بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای پژوهش‌های حوزۀ انرژی

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۲۲۴۸۰
بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای پژوهش‌های حوزۀ انرژی
گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا طی سلسله گزارش‌های به بررسی ابعاد مختلف بودجۀ نهادهای علمی و کشور در سال 1402 می‌پردازد

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ لایحۀ بودجۀ سال 1402 هفتۀ گذشته توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا طی روزهای آتی به مرور جزئیات این لایحه در بخش علمی و فناوری می‌پردازد.

دولت برای پیشبرد برنامه‌های پژوهشگاه مواد و انرژی جهت انجام فعالیت‌های علمی در سال آینده بودجه‌ای برابر با 804390میلیون ریال معادل 80.439.000.000 میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای و 28316 میلیون ریال معادل 2.831.600.000 میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد داده است تا صرف اجرای محورهای برنامۀ خود کند.

ریز بودجۀ مواد و انرژی

 

تاریخچۀ پژوهشگاه

پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از پژوهشگاه‌های مستقل و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران است. این پژوهشگاه از چهار پژوهشکده سرامیک، نیمه هادی‌ها، انرژی و پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته تشکیل شده‌است که در ۱۲ گروه تخصصی به فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با مواد و انرژی می پردازند.

این پژوهشگاه هم اکنون با توجه به اهداف برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، همکاری گسترده‌ای با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، صنایع، موسسات اجرایی بخش دولتی و بخش خصوصی برقرار کرده است.

سرلوحه اهداف پژوهشگاه، توسعه علوم و فناوری در زمینه‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای است که از طریق اجرای پروژه‌های مربوط تحقق می‌یابد. علاوه بر این، پژوهشگاه تربیت محقق و پژوهشگر مورد نیاز کشور را از طریق برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سطوح دکتری‌تخصصی و کارشناسی‌ارشد و نیز آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی داخلی و خارجی برای انتقال تجربه‌های فنی به عهده دارد.

پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان قطب تخصصی مواد و انرژی کشور با پشتوانه بیش از چهل و هشت سال تجربه تحقیقاتی، برخورداری از اعضای هیات علمی متخصص، تجهیزات آزمایشگاهی منحصر به فرد و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی وابسته به معاونت علمی و فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه علم و فناوری و بهبود کیفیت صنعت نوپای کشور به عهده دارد.
پژوهشگاه مواد و انرژی هم اکنون با توجه به اهداف برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، همکاری گسترده ای با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، صنایع، موسسات اجرایی بخش دولتی و بخش خصوصی برقرار کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز