چینی‌ها خورشید مصنوعی می‌سازند؟!

۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۱۲:۲۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۲۵۱۲۲
پژوهشگران چینی با استفاده از فناوری لیزر تغییرات عجیبی در خورشید ایجاد کرده‌اند که موجب شگفتی کیهان‌دوستان است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ ناسا یک شراره خورشیدی عظیم از کلاس X را توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی به ثبت رساند که انفجار آن باعث اختلال در ارتباطات رادیویی در جنوب اقیانوس آرام شده بود. این سومین طوفان طغیان خورشیدی بود که در طول یک هفته به وقوع پیوست.

شراره خورشیدی کلاس X مربوط به قویترین شراره پرتاب شده از خورشید است. پژوهشگران چینی با هدف شناخت بیشتر از شراره های خورشیدی و همچنین حفاظت از ساختار ماهواره ها و شبکه های برق زمینی از لیزر پرقدرت برای شبیه سازی شراره ها استفاده کردند.

در این آزمایش اتصال مجدد مغناطیسی متلاطم ایجاد شد که طی آن میدان های مغناطیسی موازی و غیر هم جهت خورشید با هم برخورد کرده و می شکنند. پروفسور ژونگ جیایونگ، از دانشگاه عالی پکن و نویسنده این مقاله می گوید: ما موفق شدیم تا در محیط آزمایشگاه این اتصال مجدد پیچیده را بازآفرینی کنیم که طی آن تغییرات ایجاد شده در طول شراره های خورشیدی که با تلسکوپ قابل مشاهده هستند، نشان داده شد.

این شبیه سازی ها نسبت به رصدهای تلسکوپی قابل کنترل بوده و به دانشمندان کمک می کند تا علاوه بر ساخت مدل های قابل اعتماد تر، در آینده مکان و زمان اتصال های مجدد مغناطیسی را پیش بینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز