خبر بسیار جذاب عضو شورای عالی فضای مجازی برای کاربران سکوهای ایرانی

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۰۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۵۳۶۴
خبر بسیار جذاب عضو شورای عالی فضای مجازی برای کاربران سکوهای ایرانی
ده روز قبل شورای عالی فضای مجازی، طرح خرید ترافیک تولید شده کاربران در سکوهای ایرانی را تأیید کرد و حالا یکی از اعضای این شورا جرئیاتی جذاب از آن به خبرنگار برنا ارائه داده است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ خبرگزاری برنا مدت‌ها است که طی گزارش‌های مختلف خود دربارۀ یکی از راه‌های تقویت سکوهای ایرانی و البته مولد کردن اقتصاد دیجیتال مطالب مختلفی تولید می‌کند و البته اجرای آن را بارها از مقامات ذی‌صلاح از جمله رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت نیز پیگر شده  بود.

راهکاری که بالاخره شواهد اجرای آن در کشور نمایان می‌شود، شورای عالی فضای مجازی ده روز قبل طی مصوبه‌ای رسماً خرید ترافیک تولید شده از سوی تولیدکنندگان محتوای بخش خصوصی از سوی وزارت ارتباطات و فروش آن به اپراتورها را تأیید کرد.

معنا و مفهوم سادۀ این مصوبه این است که در آیندۀ نه چندان دور ضوابطی تعیین خواهد شد تا هرکسی که محتوایی مفید و قانونی تولید و بر بستر سکوهای داخلی منتشر می‌کند، در سود حاصل از تماشای این محتوا توسط کاربران شریک خواهد بود.

پیشتر فقط دو سکوی روبیکا (درآمد از محل تولید ترافیک) و آپارات (درآمد از طریق پخش تبلیغ در میان ویدئو) بر اساس ضوابطی که خود مشخص می‌کردند، چنین امکانی را برای کاربرانشان داشتند اما اجرای مصوبۀ جدید شورای عالی فضای مجازی شرایط متفاوتی را به وجود خواهد آمد.

رهبر معظم انقلاب مدت‌ها است که دربارۀ لزوم شکل‌گیری و تقویت نهضت تولید محتوا در کشور صحبت می‌کند، مطالبه‌ای که بسیاری از کارشناسان معتقدند، اجرای صحیح مصوبۀ جدید شورای عالی فضای مجازی کمک شایانی به اجرای آن خواهد کرد.

اجرای مصوبه مورد اشاره سبب خواهد شد تا جذابیت محتوا و تعداد دفعات مشاهده، بارگیری و بازنشر یک محتوا تعیین کند که سهم هرکس از درآمد حاصل از ترافیک در کشور چقدر است! پیش از این رویه به این شکل بود که بسیاری از افراد ایده و توان تولید محتوای فاخر داشتند اما مورد حمایتی نهاد یا شخصی قرار نمی‌گرفتند اما اجرای این مصوبه باعث خواهد شد که هرکس محتوایی فاخر تهیه کند از مواهب آن نیز برخوردار شود.

خبر تولید ترافیک جلیلی

بررسی ابعاد این طرح و میزان دربرگیری آن سبب شد تا دربارۀ دایرۀ شمولش از عضو شورای عالی فضای مجازی سوال کنیم، رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در میکروبلاگ ایرانی ویراستی در پاسخ به این سوال برنا که طرح مذکور چه زمانی عملیاتی خواهد شد و شامل چه سکوهایی خواهد بود، عنوان کرد: کلیات آن در شورا تصویب شد، برخی ایراد جزئی آن توسط کمیته‌ای نهایی و مراحل ابلاغ را طی خواهد نمود. فکر کنم سریع اجرایی شود. محور طرح محتوا است و شامل همه نوع ترافیک/ محتوایی می‌شود که ناشر آن مجوز نشر گرفته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز