ایرانسل موافق یکسان سازی قیمت اینترنت داخلی و خارجی است؟/ بسته های بلند مدت به خطوط همراه ایرانسل بر می‌گردد؟

۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۱۸۳۶
ایرانسل موافق یکسان سازی قیمت اینترنت داخلی و خارجی است؟/ بسته های بلند مدت به خطوط همراه ایرانسل بر می‌گردد؟
مدیرعامل ایرانسل در گفتگو با خبرگزاری برنا، درباره موضوعاتی همچون تعرفه ترجیحی اینترنت، ترویج استفاده از سکوهای داخلی و سرنوشت بسته های بلند مدت ایرانسل صحبت کرد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛  مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به این سوال برنا که احساس می‌شود، اپراتورها تمایل کمتری نسبت به فروش پهنای باند داخلی نسبت به پهنای باند خارجی دارند، علت این موضوع را باید در کمتر بودن تعرفه اینترنت داخلی، نسبت به خارجی جستجو کرد, عنوان کرد: اپراتورها نقشی در انتخاب یک پلتفرم توسط مردم ایفا نمی‌کنند، امکان آن را نیز از لحاظ فنی نداریم، اپراتور یک شبکه زیرساختی آماده کرده است و آن را در اختیار پلتفرم‌های مختلف قرار می‌دهد تا مردم به صورت دلخواه از آن استفاده کنند.

وی افزود: برای ما به عنوان اپراتور تفاوت ندارد که کاربر از یک سکوی داخلی استفاده کند‌ یا در پلتفرمی خارجی حضور داشته باشد.

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: البته اگر مولفه درآمدی و تفاوتش در فروش ترافیک داخلی یا خارجی را مدنظر دارید، بله، بدیهی است که بر اساس مصوبات قانونی ترافیک بین‌الملل درآمد بیشتری برای ما دارد اما ما امکان این که کاربر را به استفاده از ترافیک بین‌الملل یا داخلی هدایت کنیم به لحاظ فنی نداریم.

عباسی آرند درباره این پرسش که اپراتور با پویش‌های تبلیغاتی خود و سیاست‌گذاری‌هایش عملا امکان چنین کاری را دارد، برای مثال زمانی که ایرانسل اجرای یک پویش را در سکویی خارجی دنبال می‌کند و برای اینکه مردم ترغیب شوند از سکوهای در اختیار خود مانند روبیکا و لنز بهره نمی‌برد یا روبیکا با اینکه ایرانسل یکی از سهام‌داران عمده آن محسوب می‌شود به ابر برنامک «ایرانسل من» متصل نیست و مردم جهت ارتباط با اپراتور باید از سکوهای محدود شده در کشور استفاده کنند به برنا گفت: ایرانسل در اغلب پویش‌های خود از ظرفیت ‌های داخلی خود، مانند روبیکا و لنز استفاده می‌کند اما برای اینکه کاربران سکوهای خارجی نیز امکان شرکت در پویش‌ها را داشته باشند، ما آن‌ها را در بسترهای غیر ایرانی نیز پوشش می‌دهیم.

این مدیر ارتباطی کشور تاکید کرد: اینکه تاکنون روبیکا به بستر ابر برنامک «ایرانسل من» متصل نشده است به جهت فراهم آوردن مقدمات فنی این موضوع بوده و امیدواریم به زودی این فرایند به پایان برسد و لینک روبیکا در «ایرانسل من» ایجاد شود.

وی در پاسخ به خبرنگار برنا درباره اینکه بهتر ایرانسل به عنوان یکی از دو اپراتور اصلی کشور, جهت الگوساژی برای سایرین دستکم در ارتباط با مخاطبان خود از طریق سکوهای محدود شده تجدیدنظر کند، گفت: عدم دریافت ابلاغ از نهادهای ذی صلاح درباره اینکه محدودیت فعلی درباره سکوهای مذکور دائمی است یا خیر، سبب شده این مسئله اتفاق بیافتد اگر ابلاغ دائمی بودن این تصمیم را دریافت کنیم به طور حتم در این سیاست‌ها تجدید نظر خواهیم کرد.

مدیرعامل ایرانسل درباره احتمال ورود روبیکا به برنامه کلان، فعالیت بین‌المللی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای فعالیت بین‌المللی روبیکا در دست اجرا داریم که زبان‌های غیر فارسی به روبیکا اضافه خواهد شد تا کاربران سایر کشورها نیز امکان حضور و استفاده از این سکوی ملی ایرانی را داشته باشند.

وی در خصوص مطلوب بودن اصلاح تعرفه ترجیحی اینترنت داخلی به شرط پیگیری طرح‌هایی مانند تسهیم درامد حاصل از تولید ترافیک تصریح کرد: به طور قطع این کار برای اپراتور انگیزه بخش خواهد بود به جهت اینکه افزایش این درآمد سبب باز شدن دست ما برای اجرای اقدامات توسعه‌ای بیشتر خواهد شد.

عباسی آرند در خاتمه درباره احتمال بازگشت بسته‌های بلند مدت ۶ماهه و یکساله به سبد فروش ایرانسل به خبرنگار برنا گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات هستیم تا راهکاری برای تعریف بسته‌های جدید طراحی و اجرا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز