صیانت از کاربران توییتر رسماً کلید خورد؟

۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۲۰۵۵
صیانت از کاربران توییتر رسماً کلید خورد؟
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از. قصد ایلان ماسک برای اجباری کردن، احراز هویت کاربران توییتر است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ روزهای خوش حساب‌های جعلی در توییتر شاید به پایان خود نزدیک شده باشد، این شبکه اجتماعی به دلیل امکان فعالیت ناشناس و انتشار پیام توسط حساب‌های فاقد هویت طی سال‌های گذشته همواره محل مورد علاقه ناشران اخبار جعلی بوده است اما حالا بنظر می‌رسد مالک جدید توییتر قصد ندارد، اعتبار نشان تجاری تحت تملکش بیش از این مخدوش شود، برای همین تصمیم به اجبار کاربران برای احراز هویت گرفته است، البته در این بین باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با توجه به بهره‌ای که از وضعیت فعلی می‌برند (رجوع شود به گزارش cnn درباره استفاده پنتاگون از سکوهای اجتماعی برای عملیات نظامی نرم)، اجازه این کار را به ایلان ماسک می‌دهند.

بر مبنای گزارش رسانه‌های بین‌المللی احراز هویت در توییتر به زودی اجباری خواهد شد و حساب‌های جعلی دیگر اجازه ادامه فعالیت نخواهند داشت! البته همانطور که پیش بینی می‌شد، تغییر مذکور به مذاق برخی از کاربران توییتر خوش نیامده است!

تغیبرات متعددی که ماسک در توییتر ایجاد کرده است، سبب شده تا کاربران تجربه‌ای متفاوت از این شبکه نسبت به سال‌های قبل داشته باشند. جدیدترین تغییر نیز همین حذف حساب‌های جعلی به جهت جلوگیری از ادامه روند رو به رشد فعالیت حساب‌های جعلی توییتری است.

درباره نحوه این احراز هویت گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که ضمن استفاده از تصویر سلفی کاربران انجام خواهد شد، تصویر بارگذاری شده، توسط کارشناسان بررسی گردیده و نتیجه به کاربر اعلام خواهد شد. 

این امر به طور قطع اگر دقیق اجرا شود، خبر تلخی برای فعالان بی‌هویت توییتر خواهد بود؛ چرا که آن‌ها دیگر مجبور به دقت بیشتری در انتشار محتوا خواهند بود تا در کشورهای خود مورد بازخواست افکار عمومی و قانون به جهت انتشار پیام نادرست قرار نگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز