عضو شورای عالی اطلاع رسانی دولت: نقش آفرینی صحیح حاکمیت در فرهنگ و هنر ضروری است

۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۰۸:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۴۹۷۰
عضو شورای عالی اطلاع رسانی دولت: نقش آفرینی صحیح حاکمیت در فرهنگ و هنر ضروری است
شهاب اسفندیاری، عضو شورای اطلاع رسانی دولت اعتقاد دارد که ساترا بایستی زمینه را برای مشارکت همه بازیگران این صنعت برای سال دوم نمایشگاه رصتا فراهم کند.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما بعد از بازدید از نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر رصتا عنوان کرد: شرایط فعلی ماحصل سال‌ها تلقی غلط دربارۀ زیست بوم است به این معنا که طی 10، 15 سال گذشته در فضای فرهنگی و اجتماعی کشور ما یک تلقی و برداشت نادرستی از نسبت حاکمیت و فرهنگ ایجاد شده که گویی وضعیت ایده‌آل و مطلوب این است که حاکمیت هیچ نقشی در میدان فرهنگ نداشته باشد و به طورکل این میدان را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی افزود: به خاطر این سوء تفاهم بزرگی که در یکی دو سال اخیر به شکل سیستماتیک ترویج پیدا کرده، حتی برخی از مسئولین فرهنگی ما هم این تصور غلط و باور غلط را در ذهن خودشان جا انداختند و حاضر نیستند بپذیرند عرصه فرهنگ و رسانه بدون نظارت و تنظیم‌گری حاکمیت تبدیل به محیطی خواهد شد که هرکسی زور و قدرت بیشتری داشت، امکان تجاوز به حق دیگران را پیدا خواهد کرد.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه در اصلاح آن باور غلط، سوء تفاهم و برداشت‌های نادرست نقش مؤثری داشته باشد. 

عضو حقیقی شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت در پایان دربارۀ برگزاری سال دوم نمایشگاه رصتا به خبرنگار برنا گفت: مدیران باید تلاش کنند زمینه را برای مشارکت همه بازیگران این زیست بوم فراهم کنند تا یک درک مشترکی از منافع عمومی و ملی در این زمینه شکل بگیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما