مرکز نوآوری خانه خلاق هزاره در اراضی عباس‌آباد افتتاح شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۹:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۸۰۶۲۳
مرکز نوآوری خانه خلاق هزاره در اراضی عباس‌آباد افتتاح شد
امروز مرکز نوآوری خانه خلاق هزاره با حضور معاون علمی رئیس جمهور، مسئولین منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، تعدادی از مدیران شهری و جمعی دیگر از مسئولان، مردم و اصحاب رسانه برگزار شد.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ مرکز نوآوری خانه خلاق هزاره با حضور سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، سید احمد علوی، عضو شورای شهر، علی عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سید محمدحسین سجادی‌نیری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ستارگان نوآوری داوین در اراضی عباس‌آباد افتتاح شد.

سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در این مراسم که روز چهارشنبه 10 خرداد ماه برگزار شد، عنوان کرد: پیش از آن که رهبر معظم انقلاب به موضوعات دانش‌بنیان تاکید کنند، سند جامع فناوری این مجموعه را مصوب کردیم تا بر اساس سند مذکور امور فناوری و دانش بنیان مجموعه را پیش ببریم.

وی افزود: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام طی سال‌های گذشته، امروز موفق به افتتاح خانه خلاق مجموعه اراضی عباس ‌آباد (هزاره) شدیم. 

مدیرعامل مجموعه عباس آباد در پایان سخنان خود تأکید کرد: اکنون در این مجموعه شرکت‌های خلاق فرهنگی و میراث فرهنگی مورد حمایت ویژه خانه خلاق هزاره قرار دارند تا نخبگان جوان ما امکان استفاده از ظرفیت‌های اراضی عباس‌آباد برای ارتقا علمی - فرهنگی کشور را داشته باشند.

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری به عنوان سخنران بعدی مراسم بود که ضمن اعلام حمایت 5 هزار میلیارد ریالی معاونت برای توسعه صنایع خلاق عنوان کرد: نیازهای انسان به دو بخش مادی و معنوی تقسیم می‌شود، نیازهای مادی او اگر مدت کوتاهی تامین نشود به سرعت خلأ آن را حس می‌کند به همین جهت فناوری‌های توسعه یافته در سال‌های گذشته بیشتر به این حوزه اختصاص دارند اما بشر از محتوای مورد نیاز روح خود غافل مانده است،

این عضو کابینۀ سیزدهم تصریح کرد: آسیب‌های روحی دیرتر از آسیب‌های جسمی هویدا می‌شود بنابراین انسان‌ها دیرتر به یاد رفع آن می‌افتند اما چند سالی است که تغییر رویه شروع شده و شرکت‌ها بیشترین سرمایه گذاری را در صنایع خلاق انجام می‌دهند با این هدف که زمان و تمرکز بیشتری از مخاطب خود بگیرند به همین جهت ما هم نباید از این غافله عقب بمانیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: گردشگری ظرفیت دیگری است که امکان تلفیق آن با صنایع خلاق وجود دارد،‌ توریسم قدمتی به درازای حضور بشر روی کره زمین دارد و یکی شدن صنایع خلاق با گردشگری آثار بسیار ملموسی در زندگی بشر خواهد داشت. منطقه عباس‌آباد هم ظرفیت گردشگری بسیار مطلوبی دارد به همین جهت تلفیق آن با ظرفیت خانه خلاق هزاره و شرکت‌های حاضر در آن می‌تواند منجر به تحولات مثبتی شود. 

خانه خلاق هزاره

در انتهای این مراسم از تلاشگران راه‌اندازی خانه خلاق هزاره تجلیل شد.

خانه خلاق هزاره با ۲۰۰۰ متر زیربنا و ۲۵ اتاق اداری، ظرفیت پذیرش ۱۲۰ نفر را دارد.  ساخت این خانه بعد از 9 ماه و با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز