حضور بیش از ۱۲ هزار گیمر ایرانی در جشنواره بازی جام

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۵۴۷۲۲
با نگاهی کوتاه به آمار گیم در ایران می توان پی به اهمیت و بازار بزرگ این حوزه برد. بصورت جهانی درآمد 109 میلیارد دلاری صنعت گیم در سال 2017 گزارش شده است و درآمد جهانی بازی های موبایلی در سال ۲۰۱۶، رقمی معادل ۳۶.۹ میلیارد دلار برآورد شده که در واقع معادل ۳۷ درصد کل درآمد جهانی بازی‌های دیجیتال است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  تعداد کاربران بازی در ایران بیش از 23 میلیون نفر از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گزارش شده است که متوسط سن بازیکنان موبایلی ایرانی در سال 94 تنها 21 سال بوده است و 80 درصد از کل بازیکنان موبایلی ایرانی، معادل 16 میلیون و 400 هزار نفر، «موبایل‌باز» هستند. یعنی فقط روی پلتفرم موبایل بازی می‌کنند و این نوید بخش بازاری بزرگ برای این حوزه است که بازی سازان ایرانی با تولید اثر باکیفیت و دیده شدن آن آثار می توانند به مخاطبین و درآمدزایی بالا دست پیدا کنند.

جشنواره بازی جام از 19 فروردین ماه تا 19 اردیبهشت ماه به همت ستاد فن آوری نرم معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری  برگزار می شود و در آن علاقه مندان بازی های تعیین شده را دانلود می کنند و به بازی و رکوردزنی می پردازند و در آخر رکورد آنها در جدول امتیازات ثبت می شود و به سه نفر برتر هر بازی به ترتیب 5، 3 و 2 میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می گیرد که ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اهدا می کند.

تا کنون حدود 20هزار نفر در مجموع پنج بازی این جشنواره شرکت و رکورد های خود را ثبت نمودند.

پیش بینی می شود تا پایان جشنواره بازی جام که تنها سه روز فرصت باقیست بیش از 30هزار نفر شرکت کننده حداقل یکی از بازی ها را انجام داده باشند.

هدف اصلی این جشنواره معرفی بازی های خوب ایرانی در سبد خانواده های ایرانی است تا بتوان با ترویج محتوای مناسب و در فضای رقابتی سالم فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج داد.

همچنین به تمام شرکت کنندگان جشنواره بازی جام سیمکارت انارستانی با شارژ هدیه داده می شود.

برای شرکت در جشنواره بازی جام فقط تا 19 اردیبهشت فرصت دارید تا با مراجعه به وبسایت www.bazijam.ir و نصب بازی های مورد نظر در این رویداد شرکت کنید.

اختتامیه این رویداد با حضور و تجلیل از نفرات برتر این جشنواره تیرماه در تهران برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز