معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری سوروبان توسط خاله سارا

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۶:۰۳:۳۵
کد خبر: ۸۹۳۳۵۰
معرفی نفرات برتر  مسابقات کشوری سوروبان توسط خاله سارا
نفرات برتر پنجمین دوره مسابقات کشوری سوروبان در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی معرفی شدند. این مراسم با اجرای سارا روستاپور (خاله سارا) مجری مشهور برنامه های کودک تلویزیون برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ در بخشی از برنامه علی بهجو مدیر اسمارت آکادمی ایران گفت: در زمان حاضر ما بیشتر از هر چیز به problem Solver  نیازداریم که برای همه امور سیاسی ، اقتصادی ،اجتماعی ، اداری و آموزشی مشکلات را در کار گروه تخصصی آنها طرح کنیم و آنها برای هر مشکل نه یک راه حل بلکه بهترین راه حل ها را در کوتاهترین زمان  ارائه دهند. آیا دانشگاه ها یا مدارس تا کنون به این مورد اندیشیده اند که در کشورهای دیگر راه حل مسائل مهم  چگونه و توسط چه کسانی   ارائه می شود و این آدم ها چگونه پرورش می یابند؟ آنها کسانی هستند که بموازات تحصیل در رشته های تخصصی، دوره های خلاقیت را هم می گذرانند و این دوره ها آموزشی نیستند بلکه پرورشی اند.

وی افزود : شوربختانه در مدارس و دانشگاه های کشور ما  دروس پرورشی جایگاهی ندارند و به همین دلیل باید موسسه هایی همچون اسمارت آکادمی پا به میدان بگذارند و وظیفه پرورش افراد را برعهده بگیرند تا اعتماد بنفس ، قدرت تمرکز ، حافظه  و تصویر سازی ذهنی کودکان و نوجوانان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: استادان دانشگاه های بنام به این نتیجه رسیده اند که دوره های محاسبات ذهنی سوروبان غیر از این اهداف به هدف دیگری نیز می رسد و آن پروبلم سوولوینگ است؛ یعنی پیدا کردن بهترین راه حل در کوتاهترین زمان که هرجامعه ای بدان نیازمند است.

در بخش دیگری از این برنامه سارا روستاپور )خاله سارا)  با اشاره به وضعیت آموزش در مدارس کشور گفت وقتی سیستم آموزشی دچار کمبودی است بهتر است از کمک های آموزشی استفاده شود.

وی تصریح کرد: با بررسی سیستم آموزشی ژاپن و ایران تفاوت های بسیاری را می توان مشاهده کرد و همین تفاوت ها خروجی مطلوبی را در سیستم آموزش ژاپن شکل می دهد در حالی که در نظام آموزشی ما دانش آموز بعد از تحصیل در وضعیت نامشخصی به سر می برد و تازه باید فکری به حال خودش بکند و درست به همین خاطر است که ضرورت استفاده از ابزارهای کمکی در نظام آموزش کشور به شدت احساس می شود.

پنجمین دوره مسابقات سوروبان چندی پیش  با حضور 350 دانش پذیر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که نفرات برتر در مراسمی معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز