استاندار فارس:

تجربه کرونا نشان داد که با همدلی و کاهش بروکراسی می توان بسیاری از مسائل را سامان داد

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۲:۴۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۹۶۸۱
تجربه کرونا نشان داد که با همدلی و کاهش بروکراسی می توان بسیاری از مسائل را سامان داد
استاندار فارس گفت: تجربه سیل و کرونا دو تجربه تلخ اما گران قیمت برای کشور بود و نشان داد که بسیاری از کارهای اساسی را با اعتماد و همدلی و کاهش بروکراسی های اداری می توان به سرعت سامان داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این که در زمینه مقابله با سیل و کرونا "من ها" کنار رفتند و  «ما» به عرصه آمد ، اظهارداشت: این تجربیات می تواند در راستای خدمت به مردم و جلب رضایت آنان بسیار ارزشمند باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که با تلاش همه عوامل دست اندرکار وضعیت این استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا بهتر از سایر استان های کشور است ، افزود: فرهنگ غنی مردم که سلامتی را بر مسائل دیگر ترجیح دادند و علما که به تعطیلی مراکز زیارتی و مذهبی کمک کردند از جمله عوامل موفقیت نسبی در این زمینه بودند.
وی با تاکید بر این که افزایش کنترل ها در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید در دستور کار دستگاه های مسئول قرار داشته باشد و فرمانداری ها باید در این زمینه مدیریت لازم را به کار گیرند ، گفت: تیم های بازرسی در استان تشکیل شده اند و هر صنف را بر اساس پروتکل های مرتبط ، با جدیت کنترل و نظارت می کنند.
استاندارفارس خواستار توجه ویژه به وضعیت افراد قرنطینه در منزل شد و ادامه داد: رفتار این افراد و نحوه ارتباط آن ها با سایرین باید با دقت کنترل شود و در این زمینه از نیروهای سایر دستگاه های اجرایی برای کمک به دانشگاه های علوم پزشکی می توان استفاده کرد.
دکتر رحیمی با بیان این که بر اساس پیش بینی ها احتمال وقوع موج دوم کرونا در پائیز امسال وجود دارد، افزود: غافلگیری در موج دوم کرونا قابل قبول نیست و باید از فرصت موجود برای برنامه ریزی و رفع کمبود ملزومات و تجهیزات مورد نیاز استفاده کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس اظهارداشت: خرید چندین دستگاه سی تی اسکن برای این استان مصوب شده است که روسای دانشگاه های علوم پزشکی و فرمانداران باید برای دریافت این تجهیزات پیگیری های لازم با به عمل آورند.
وی با اشاره به این که مجموعه مدیریتی استان علاوه بر شیوع ویروس کرونا با مسائل حاشیه ای و پساکرونا نیز به شدت درگیر بوده است، گفت: معیشت مردم از جمله مهم ترین مسائل پیش روی مدیریت استان است و با وجود این که فارس دارای کمترین میزان تروم در سطح کشور و رتبه دوم از نظر کاهش نرخ بیکاری است اما همچنان مردم در مضیقه هستند.
وی با بیان این که در زمینه برنامه مواسات و همدلی سهمیه برنج استان فارس دو هزار و 400 تن بوده است، گفت: استان فارس تاکنون بیش از پنج هزار تن سهمیه برنج دریافت و توزیع کرده است.
استاندار فارس ادامه داد: به منظور حمایت از کادر درمانی و بهداشتی استان وام های با سود مناسب پیش بینی شده است که در اختیار آن قرار خواهد گرفت.
نظر شما