پیام استاندار فارس به مناسبت چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره)

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۹:۰۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۰۰۰۳
پیام استاندار فارس به مناسبت چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره)
استاندار فارس به مناسبت چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره)
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، متن پیام عنایت الله رحیمی به شرح زیر است: 
بسم الله الرحمن الرحیم 
چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، فرصتی مناسب برای تجدید عهد با آرمان های بلند الهی و انسانی امام راحل عظیم الشأن و عرض ارادت به پیشگاه آن «عزیزِ سفرکرده» است. 
امام خمینی(ره) بشارت دهنده صبح پیروزی و انذاردهنده از شب تاریک ظلم و اختناقِ ستمشاهی و حامی ستم دیدگان و خصم بی امانِ مقدس مآبی، تحجرگرایی، تجمل پرستی، رفاه طلبی و عافیت جویی بود و به عنوان قافله سالارِ کاروان حرکت،تلاش و انقلاب، در سپهر سیاست و دیانت، نقش آفرینِ انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی شد و ضمن زنده کردن سنت و باورهای راستین اسلام ناب محمدی(ص) با نگاه روشن، بالنده و متجددانه، ملت را پروانه وار، گِردِ شمع وجود خود جمع کرد و از قطره قطره مردم، دریای خروشانِ اتحاد، همدلی و همراهی آفرید و بزرگ ترین رویداد قرن، «انقلاب اسلامی» را رقم زد و سلسله جنبانِ حرکتی نوین شد که نقطه عطف آغازین آن پانزدهم خرداد سال 1342 و بیت الغزل پیروزی آن، 22 بهمن 1357 بود. 
خورشیدِ عالمتابِ وجودِ امام(ره) به عنوان رهبر و مظهر آن آرمان خواهی و منادی رهایی ملت، تا 14 خرداد سال1367، روشنگر جان و جهان مان بود. دریغا که ناباورانه، زود، در پس کوه زمان غروب کرد؛ از کنارمان پرکشید و «بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا» به جایگاه ابدی سفر کرد و در جوار شهیدان آرمید. 
اکنون یاد امام(ره)، امیدبخش و چراغ اندیشه و روشِ امام(ره)، باید روشنگر مسیر حرکت باشد و به فرمایش مقام معظم رهبری: «یاد امام امیدبخش است. این یاد را باید زنده نگه داشت و راه امام و خط امام و انگشت اشاره امام و نشانه هایی را که امام برای پیمودن این راه قرار داده است باید قدر دانست.» 
اینجانب چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره) و همچنین سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد 1342 را به همه ارادتمندان آن عزیزِ به خداپیوسته و تمام باورمندان به نظام و رهبری، به ویژه مردم شریف فارس، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند بزرگ، آرزومندم که ما را در بازخوانی، شناختن و شناساندن مکتب امام، فکر امام، راه امام و حقیقت امام، موفق بگرداند. 
رحیمی – استاندار فارس
نظر شما