استمرار فعالیت‌های ورزشی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۱:۴۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۴۲۰
استمرار فعالیت‌های ورزشی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز
مدیر اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز داشت: با وجود بحران جهانی شیوع کرونا برنامه‌ها و رویداد‌های ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز به‌طور کامل متوقف نشد و با آنکه سالن‌های ورزشی شهرداری رو به تعطیلی نهاده است، با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نیازسنجی مخاطب در فضای مجازی، سرگرمی‌هایی را برای مردم ورزش‌دوست شیراز تدارک دیدیم.
 به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، یحیی زارع با بیان اینکه همه‌گیری بیماری کرونا در جهان و ایران سبب شده انجام فعالیت‌های ورزشی معمول دچار وقفه شود، عنوان کرد: شیوع کرونا امکان ارتباطات نزدیک را از بین برده است و در این میان، ورزش و به خصوص ورزش‌های گروهی بیش از همه حوزه‌ها متاثر شده است. 
مدیر اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه توصیه‌های بهداشتی و نیز ورزشی ورزشکاران شیراز بسیار مورد توجه مردم در فضای مجازی قرار گرفت، عنوان کرد:با درنظر گرفتن استقبال مخاطبان از این کلیپ‌ها، در هفته شیراز نیز از نام‌آوران ورزش درخواست کردیم در وصف شیراز سخنی بگویند یا غزلی از حافظ را بخوانند که خوشبختانه این کلیپ نیز هم مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و هم در کمیته ملی المپیک بازتابی ویژه یافت و بار‌ها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. 
وی با اشاره به ارائه برنامه‌هایی برای حفظ شور و نشاط خانواده‌ها در ایام کرونا و قرنطینه گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در خانه راهکاری برای تشویق مردم  به تحرک بود و شامل سه بخش روپایی، گزارشگری ورزشی و ضربه زدن به توپ با سر (هد زدن) در قالب فضای مجازی صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ نفر مشارکت‌کننده داشت. 
زارع همچنین به تهیه کلیپ‌های آمادگی جسمانی در خانه در همین زمینه اشاره کرد و گفت: شهرداری شیراز در همین راستا فیلم‌هایی برای آموزش و حفظ آمادگی جسمانی در منزل ارائه کرد که نحوه صحیح اجرای حرکات را به شهروندان آموزش می‌داد و در شبکه‌های مجازی منتشر شد. 
وی ابراز داشت: افزون بر این، برگزاری مسابقه اطلاعات عمومی و نیز رقابت‌های دارت و شطرنج آنلاین نیز در طی این مدت در فضای مجازی صورت گرفته است که مجموعاً با استقبال قریب به هزار نفر همراه بوده است. 
مدیر اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از طراحی نرم افزار موبایلی پیاده‌روی، دو و دوچرخه در این سازمان خبر داد و عنوان کرد: شهروندان با نصب این برنامه میزان فعالیت خود را ثبت می کنند و هر هفته به نفراتی که بیشتری مسافت را طی کرده باشند هدایایی اهدا خواهد شد.
زارع در ادامه به تمهیدات پیش‌بینی شده برای بازگشایی سالن‌های ورزشی شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: به محض بازگشتن شرایط به وضعیت سفید و با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا ابتدا زمین چمن‌های مصنوعی بازگشایی خواهند شد و بعد از آن کم کم اقدام به گشایش سالن ها خواهیم کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز