استاندار فارس:

مزایای استفاده از محصولات استاندارد برای مردم بیان شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۱:۰۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۲۴۸۰
مزایای استفاده از محصولات استاندارد برای مردم بیان شود
استاندارفارس گفت: محاسن و مزایای استفاده از محصولات استاندارد و گواهی شده باید برای مردم بیان شود و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه به صورت خاص باید به وظیفه خود عمل کند.
 به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با بیان این که باید آموزش درست و هدفمند برای استفاده از محصولات کشاورزی در دستورکار قرار داشته باشد ، اظهار داشت: آموزش همگانی برای عموم جامعه یک بخش از آموزش است و بخش دیگر آن آموزش تولید برای کشاورزان و تولید کنندگان است که جهاد کشاورزی باید از طریق شبکه وسیع مهندسان کشاورزی ، مراکز خدمات ، تشکل های صنفی و افراد با تجربه و با دانش این آموزش ها را ارائه کند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که اهداف کمی قابل دسترسی و راه های رسیدن به این اهداف در زمینه تولید محصولات استاندارد و گواهی شده باید مشخص و در سالجاری پیگیری شود، افزود: سطح زیر کشت این محصولات در سالجاری باید حداقل سه برابر شود.
وی با تاکید بر این که تبلیغات ، عرضه ، محل عرضه و قیمت گذاری محصولات سالم و گواهی شده از دیگر مولفه های مهم در زمینه ترویج استفاده از این محصولات است ، گفت: باید با تبلیغات مناسب و اقناع افکارعمومی ، به ویژه مخاطبان خاص و افراد پیشرو که حاضرند قیمت بالاتری را برای این محصولات بپردازند زمینه تولید و مصرف گسترده تر محصولات ارگانیک و سالم را در جامعه فراهم کنیم.
استاندارفارس با بیان این که مصرف محصولات سالم و گواهی شده می تواند از بروز بیماری های ناشی از سموم و باقی ماندن فلزات سنگین در محصولات کشاورزی جلوگیری کند ، ادامه داد: باید علاوه بر فعالیت های اداری و ظرفیت های دستگاه های اجرایی ، از توانمندی های بخش خصوصی و غیردولتی در همه 36 شهرستان استان فارس برای ترویج تولید و مصرف محصولات سالم و گواهی شده استفاده کنیم.
دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که آب فاضلاب تصفیه نشده نباید برای تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد ، اظهار داشت: در برخی شهرستان ها به صورت محدود این اتفاق افتاده است که از تداوم آن جلوگیری خواهد شد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تصفیه خانه صدرا و تصفیه خانه شماره دو شیراز در حال اجرا است و تلاش می شود از رها سازی فاضلاب و آلودگی آب های زیر زمینی جلوگیری شود ، افزود: بهره گیری از آب تصفیه شده فاضلاب برای تولید گیاهانی که چوب آن ها استفاده صنعتی می شود و یا محصولاتی که مانند پنبه به صورت غیرمستقیم مورد بهره برداری قرار می گیرند قابل قبول است.
نظر شما