رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کرونا شوخی ندارد، مردم باید حفظ سلامتی خود را بسیار جدی بگیرند!

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۹:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۳۴۱۹
کرونا شوخی ندارد، مردم باید حفظ سلامتی خود را بسیار جدی بگیرند!
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه هشدار داد: مردم هشیار باشند که در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، این کاهش حساسیت عمومی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس شده و تلاش مجموعه سلامت نیز بی ثمر می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اینکه باید شیوه زندگی مان را در زمان بحران کرونا تغییر داده و پیش از خروج از خانه، ابتدا باید از ماسک استفاده کنیم، گفت: بیرون از منزل باید شستشوی دست نیز با استفاده از مواد ضدعفونی کننده را به صورت مرتب انجام داده و هنگام خرید و حضور در مراکز شلوغ، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنیم.
وی هشدار داد: مردم هشیار باشند که در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، این کاهش حساسیت عمومی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس شده و تلاش مجموعه سلامت نیز بی ثمر می شود.
دکتر لطفی با تاکید بر اینکه اولویت مسوولان دانشگاه تامین سلامت مردم به ویژه در زمان بحران است، عنوان کرد: از هیچ تلاشی برای تامین سلامت مردم دریغ نکرده ایم، اما مردم نیز باید با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مجموعه سلامت را در این بحران، یاری کنند.
او از معاونت درمان دانشگاه خواست تا با توجه به افزایش آمار مبتلایان و حفظ سلامتی کارکنان، نظارت بر بخش های بیمارستان ها و مراکز درمانی درگیر با کرونا و الزام استفاده کارکنان از وسایل حفاظت فردی را تشدید بخشد.
رییس دانشگاه ضمن اعلام انجام دو هزار و ۳۵۱ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
دکتر «محسن مقدمی» رییس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه و معاون آموزشی دانشگاه نیز در این نشست گزارشی آخرین یافته های علمی پیرامون کرونا ارایه داده و درباره وضعیت کرونا در استان و کشور توضیح داد.
دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که از تشدید نظارت کارشناسان بهداشت از سازمان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس ها خبر داد و گفت: برای افزایش نظارت های بهداشتی در سطح فارس، دوباره از ظرفیت بسیج استان نیز استفاده می شود.
دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به آمار موارد مثبت در استان های همجوار، آمار و داده های موردنیاز جمع آوری و از سوی گروه همه گیر شناسی دانشگاه بررسی شود.
دکتر «کامران راسخ» معاون درمان مرکز آموزشی درمانی نمازی و «بیژن فاضل جهرمی» مدیر این بیمارستان نیز در این نشست حضور داشته و گزارشی در مورد روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک به کرونا در این مرکز درمانی ارایه دادند.
نظر شما