معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

تامین برق شیراز به حالت عادی بازگشته است

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۷:۳۹:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۰۵۶۹
تامین برق شیراز به حالت عادی بازگشته است
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به حادثه انفجار یک ترانفسورماتور مربوط به ایستگاه انتقال ملک مکان و خاموشی بخشی از شیراز، اعلام کرد که فعلا وضعیت تامین برق همه مشترکان به حالت عادی برگشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمدرضا منصوری صبا ضمن توضیح پیرامون حادثه شامگاه پنجشنبه ۵ تیرماه، گفت: به دلیل افزایش ناگهانی بار و گرمای شدید هوا که روز پنجشنبه شاهد آن بودیم، یکی از ترانسفورماتورهای ایستگاه انتقال  ملک مکان، دچار انفجار و حریق و از مدار خارج شد.
او ادامه داد: براثر این حادثه یکی دیگر از ترانفسورماتورهای ۲۳۰ کیلوولت نیز آسیب دید و به همین علت، بخشی از کلانشهر شیراز، دچار خاموشی شد.
منصوری صبا با یادآوری اینکه وقوع چنین حوادثی در شرایط افزایش بار شبکه و گرمای هوا، غیرمعمول نیست، خاطرنشان کرد: ایستگاه های انتقال تحت مدیریت شرکت برق منطقه ای فارس بوده و در خصوص علل و چگونگی حادثه، همکاران در آن شرکت توضیحاتی را از طریق رسانه ها به مردم ارائه داده اند.
وی با تصریح اینکه اکنون بحث علت وقوع حادثه در درجه اول اهمیت قرار ندارد، پیرامون آنچه بعد از وقوع این آتش سوزی، بر شبکه توزیع فشار متوسط و فشار ضعیف اثرگذار خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بار تامین برق در محدوده کلانشهر شیراز و برخی دیگر از شهرها و شهرستان‌های تحت مدیریت توزیع برق شیراز، روی ایستگاه ۴۰۰ کیلوولت ملک مکان قرار دارد، برای بازگشت به شرایط عادی، باید ترانسفورماتورهای آسیب دیده مجددا تعمیر یا تعویض شود.
منصوری صبا با بیان اینکه بلافاصله بعد از وقوع حادثه شب گذشته، ستاد بحران در صنعت برق فارس تشکیل و اقدامات فنی و تخصصی آغاز شد، گفت: یکی از ترانسفورماتورهای آسیب دیده، تا ساعات اولیه بامداد جمعه، تعمیر شد و به مدار بازگشت لذا امکان تامین برق بخشی از مشترکان را فراهم کردیم.
او اضافه کرد: برای عادی شدن شرایط، تلاش کردیم تا برق مورد نیازمشترکان را با انتقال بار از سایر خطوط، تامین کنیم اگرچه در ساعات اولیه بامداد، نیاز بود که با اعمال خاموشی موقت و کوتاه مدت در برخی بخش ها، نقاط حساس را برقدار و از بروز مشکل در زیرساختها جلوگیری کنیم.
منصوری صبا با تاکید براینکه به مرور مشترکان برقدار شده و از حوالی ساعت ۵ بامداد، تامین برق تمام مشترکان در شیراز و سایر نقاط تحت تاثیر ایستگاه ملک مکان، به حالت عادی بازگشته است، خاطرنشان کرد: در اولین ساعات بعد از وقوع حادثه شامگاه پنجشنبه، برق تمام نقاط حساس شامل مراکز بهداشتی، درمانی، مدیریتی، ایستگاه های پمپاژ آب و ... تامین شد.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ادامه با اعلام هشدار جدی نسبت به لزوم مدیریت مصرف برق، از سوی تمام مشترکان  خصوصا مشترکان کلانشهر شیراز، تصریح کرد: با توجه به زمانبر بودن عادی شدن کامل شرایط ایستگاه گفت: معمولا روزهای جمعه میزان بار شبکه کاهش محسوسی دارد اما از فردا یعنی شنبه ۷ تیرماه، قطعا با افزایش میزان مصرف، بار شبکه برق افزایش خواهد داشت و اگر مردم همراهی و مصرف را مدیریت نکنند، قطعا با مشکل تامین برق پایدار روبرو خواهیم بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: اگر مردم طی روزهای آینده مدیریت مصرف برق و همکاری ۱۰۰ درصدی در کاهش مصارف غیرضروری را نداشته باشند، جهت تامین برق مطمین با مشکل مواجه می شویم.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز بار دیگر تاکید کرد که تنها راه حل خروج از این مشکل ناخواسته، همکاری گسترده و کامل شهروندان برای کاهش مصارف غیرضروری و مدیریت مصرف خواهد بود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز از مردم درخواست کرد که حداقل در ساعات پیک بار شبکه، نسبت به کاهش مصرف برق و استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف نظیر اطو، لباسشویی، ظرفشویی و غیره خودداری کنند.
سید باقر احمدی با یادآوری اینکه حادثه به وقوع پیوسته در خصوص ایستگاه فوق توزیع ملک مکان، بسیار مهم بوده است، گفت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از سوی مدیران صنعت برق و همکاری مردم این مشکل را پشت سر بگذاریم.
نظر شما