آهنگساز شیرازی:

اجراهای آنلاین نیازمند دقت و برنامه ریزی است

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۳۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۱۳۴۵
اجراهای آنلاین نیازمند دقت و برنامه ریزی است
یک خواننده و آهنگساز موسیقی فارس با اشاره به رواج اجراهای آنلاین موسیقی اظهار داشت: موسیقی هنری پویا است و نهایتا راه خویش را پیدا می کند تا در هر شرایطی به مخاطب برسد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،حسین (شاهین) یاور که در عرصه خوانندگی، آهنگسازی و تنظیم فعال است ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تحت تاثیر شرایط ناشی از بیماری کرونا، اجراهای زنده یا آنچنان که موسوم است اجراهای آنلاین و لایو رواج بیشتری یافته است.
وی با اشاره به تجربیاتش در این عرصه افزود: با توجه به اینکه چند اجرای آنلاین را تنظیم و اجرا کرده ام با این عرصه و فراز و فرودهایش آشنا هستم و معتقدم این گونه کار نیاز به دقت و تامل زیادی دارد
این هنرمند که سابقه تهیه کنندگی برنامه به وقت شیراز را نیزدر پرونده کاری خویش دارد ادامه داد: در این شیوه کار نوازندگان بسیار ظریف و حساس است چون در این نوع اجراها نوازنده تنها و بدون ناظر ضبط در استودیوی شخصی خود ساز می نوازد و باید با دقت بسیار بالایی این کار انجام و ضبط شود
وی که اهنگساز و تنظیم کننده اهنگ تیتراژ خبر شبکه سیمای استان فارس است در تشریح ظرافت و دقتی که باید در تنظیم این کار صورت پذیرد گفت: سینک کردن سازها با مترونوم و همچنین میکس و مستر صداها در این شیوه اهمیت زیادی دارد و باید در اجرای آن دقت قابل توجهی لحاظ شود.
یاور با اشاره به نظم و برنامه ریزی به عنوان لازمه این شیوه کار گفت: با توجه به اینکه نوازنده ها از دور مدیریت می شوند از نواختن ملودیهای بداهه ترجیحأ پرهیز می شود و نوازنده ها دقیقا همان نتهایی را می نوازند که تنظیم کننده ارکستر می خواهد.
وی در پایان اظهار داشت: ظاهر ساده این شیوه نباید ما را فریب دهد که با کاری آسان و معمولی رو به روییم و باید دقت داشت که چنین کاری بدون لحاظ راهبرد و برنامه دقیق و منظم به نتیجه دلخواه منجر نمی شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز